علیرضا راشکی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سیستان و بلوچستان گفت: پویش “نسیم احسان” به همت این ستاد با هدف توزیع اقلام سرمایشی در بین افراد نیازمند این استان آغاز شد.

به گزارش آوای سرحد علیرضا راشکی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تعداد ۲۲۵ دستگاه وسیله سرمایشی با مشارکت گروه‌های جهادی و بنیاد احسان با اعتبار بیش‌از هشت میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان در قالب پویش نسیم احسان بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: پیش‌از این نیز با مشارکت گروه‌های جهادی تعمیر ۲۰۰ وسیله سرمایشی انجام شده است.

برگزاری همایش معلم سازنده کشور در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیستان و بلوچستان گفت: همایش معلم سازنده کشور با حضور بیش از ۳۲۰ نفر از معلمان جهادی سطح استان و حضور هشت گروه جهادی تخصصی در حوزه آموزش ،تعلیم و تربیت برگزار شده است.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه رویش احسان توسط گروه های جهادی همکار قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان در زاهدان خبر داد و افزود: این نمایشگاه در حاشیه همایش معلم سازنده به همت قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شده است.

راشکی اظهارداشت: هشت گروه جهادی تخصصی در حوزه آموزش،تعلیم و تربیت به ارائه دستاوردها،برنامه ها و کارنامه عملکردشان در سنوات گذشته در اقصی نقاط استان پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: احداث مدرسه تولید، برگزاری دوره های توانمندسازی معلمان، تولید محتوا و برگزاری کلاس‌های تقویتی در دروس پایه، برپایی اعتکاف علمی و انتخاب رشته ویژه دانش آموزان کنکوری،آسیب شناسی مسایل حوزه آموزش و پرورش و کمک به برطرف کردن آن‌ها از مهمترین اقدامات انجام شده توسط این گروها است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در سیستان و بلوچستان همچنین به امضای سند تفاهم نامه همکاری بین قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و اداره کل آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه در حاشیه همایش معلم سازنده و با حضور مدیران استانی، معلمان جهادی سطح استان، گروه‌های جهادی تخصصی حوزه آموزش و پرورش و اصحاب رسانه منعقد شده است.

راشکی مشارکت و همکاری دوجانبه در حمایت از دانش آموزان مناطق کم برخوردار، دانش آموزان بازمانده از تحصیل و دانش‌آموزان تارک تحصیل، حمایت از گروه‌های جهادی تخصصی حوزه آموزش وپرورش،ارتقای کیفیت یادگیری و تحقق عدالت آموزشی و تربیتی را از مهمترین اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.

وی راه اندازی پنج باب مدرسه ویژه تولید، اشتغال و کارآفرینی(مدرسه تولید ومهارت)، برگزاری دوره های توانمندسازی معلمان، توزیع نوشت افزار، حمایت تحصیلی از چهار هزار دانش‌آموز مناطق محروم ،تجهیز هفت باب مدرسه آموزش از راه دور و کمک به جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل را از اهم تعهدات قرارگاه عدالت آموزشی ستاداجرایی در این تفاهم‌نامه بیان کرد.

انتهای پیام/