معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در هفته دولت بهره برداری از حدود ۱۰۰۰ پروژه عمرانی را با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومان در سطح استان خواهیم داشت.

به گزارش آوای سرحد به نقل از خبرگزاری فارس، رحمدل بامری در ” همایش بزرگداشت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی” که با حضور سازمانهای مردم نهاد و فعالین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: اگر حضور مردم، سازمان های مردم نهاد، نخبگان جامعه و کسانی که اندیشه و توان دارند وجود نداشته باشد دچار آسیب می شویم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جوانان ، نوجوانان و پیشکسوتان در قالب تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد در عرصه ی خدمت بی منت به مردم، از بتن مردم و برای مردم و خادم مردم کار و تلاش می کنند و در عرصه های مختلف، خدمت را پیش می برند.

وی بیان داشت: ما باید این خدمات ارزنده تشکلها، تلاشهای بی منت، افکار مثبت ،اتحاد و همبستگی و همدلی و امید به زندگی آنها را پاس بداریم چرا که اگر امید به زندگی و نشاط و تلاش نباشد قطعا زندگی معنای خود را نخواهد یافت.

بامری افزود: آسیب های اجتماعی بنیان برافکنی را شاهد هستیم و یکی از آسیب هایی که ما در راه مقابله با آن شهدای زیادی را تقدیم کردیم مواد مخدر است که واکاوی آن نشان می دهدکه چه منابع عظیم مادی و معنوی را در این راه هزینه کرده ایم.

این مسؤول بیان کرد: امروز جامعه ما با این آسیب ها دسته پنجه نرم می کند و باید به نحوی پیشگیری کرد چراکه آسانترین و بهترین راه پیشگیری است و قطعا پیشگیری بهتر از درمان است و پیش بینی قبل از پیشگیری آسانترین و بهترین راهی است که ما را به هدف و سر منزل مقصود خواهد رساند لذا تشکلها با ورود در عرصه پیشگیری از آسیب ها موثرترین درمان را در راه مقابله به آسیب های اجتماعی خواهند داشت .

وی افزود: ما امروز در تمام عرصه ها شاهد پیشرفت هستیم ولی اگر فضای اجتماعی مناسب و مطلوبی فراهم نباشد، فضای عمرانی و آبادانی و توسعه شکل نمی گیرد فلذا این فضای اجتماعی مطلوب، بخش مهمی از آن مربوط به خدمات تشکلها و سازمانهای مردم نهاد می باشد.

بامری گفت: سازمان های مردم نهاد از دل مردم و بتن مردم و خواست مردم در جهت رفع مشکلات مردم و درکنار مجموعه دولت و حاکمیت در راستای بهینه کردن و تقویت شرایط مطلوب در جامعه تلاش می کنند.

وی به بیان خدمات دولت در استان پرداخت و گفت: با همکاری مجموعه دستگاههای دولتی و ظرفیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد کارهای بسیار بزرگی در حال انجام است و تلاشهای بسیار بزرگی شکل می گیرد که که نتایج آنها را بیشتر و ملموستر از گذشته می بینیم.

این مسؤول در ادامه به اقدامات مهم صورت گرفته در استان اشاره نمود و افزود: اقدامات موثری در بحث مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم انجام شد که بخشی از این اقدامات در زمینه تهیه و تولید واکسن ورعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات ارزنده بخشهای دولتی و همچنین سمن ها سبب شد تا اکنون شاهد این مبحث باشیم که از ۱۳ شهرستان آبی در کشور ۱۰ شهر آن در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان دومین اقدام موثر صورت گرفته را دیپلماسی فعال عنوان کرد و گفت: توفیقی را خداوند به ما داده است که امروز شاهد پذیرش زوار اربیعین سید الشهدا هستیم و شاهد حضور زوار و عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) چه در داخل کشورمان و چه عتبات عالیات هستیم واین فرصت فراهم است که از این منظر خدمت نماییم.

بامری عنوان کرد: در هفته دولت بهره برداری حدود ۱۰۰۰پروژه عمرانی را با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومان را در سطح استان خواهیم داشت.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در زمینه تولید مسکن، راه و شهرسازی جنوب استان رتبه اول و مرکز و شمال استان رتبه دوم کشوری را کسب نموده است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه راه سازی و مسکن اشاره کرد و افزود : پروژه راه آهن زاهدان – خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر،احداث ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و همچنین بهره برداری بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی و شهری و آغاز عملیات اجرایی احداث ۸۳۰۰ واحد مسکن طرح نهضت ملی از برنامه های هفت دولت است.

بامری عنوان کرد: در ایام هفته دولت بهره برداری از ۶۵۰ کیلومتر خط انتقال گاز شهری و روستایی و همچنین بهره برداری بیش از ۲۲۰ کیلومتر خط انتقال گاز بین شهری خطوط سیستان- خاش- بزمان- میرجاوه- محمدان و… صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/