اسماعیل حسین زهی نماینده حوزه انتخابیه خاش در مجلس

نماینده حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: استان سیستان وبلوچستان فاقد امکانات و زیرساخت های حمل ونقل عمومی است و کسر سهمیه بنزین جفا در حق مردم این استان است.

اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرنگار آوای سرحد اظهار کرد: استان پهناور سیستان و بلوچستان فاقد امکانات و زیرساخت های حمل نقل عمومی و بی بهره از تعداد کافی جایگاه عرضه گاز سی ان جی است و قریب به اکثریت خودروهای شخصی گاز سوز نیستند، لذا کسر سهمیه بنزین جفا در حق مردم سیستان و بلوچستان است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تذکرات گذشته مجمع نمایندگان استان متاسفانه بازهم طی ماه جاری شاهد کسر سهمیه سوخت خودروهای شخصی در سیستان وبلوچستان بودیم.

وی ادامه داد: بیش از نیمی از جمعیت استان روستا نشین بوده و برای تهیه مایحتاج زندگی، روزانه به شهرها تردد می‌کنند. باتوجه به بضاعت این قشر محروم نیاز است دولت انقلابی تسهیلات ویژه ای در نظر بگیرد نه اینکه با مشکلات و فشار موجود اقتصادی، با کسر سهمیه سوخت هزینه های بیشتری به مردم تحمیل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: استان سیستان وبلوچستان پهناورترین استان کشور است و بعد مسافت شهرها در این نقطه از کشور بیش از سایر استانهاست و نیاز است مسئولان توجه ویژه ای به استان داشته باشند چراکه مقایسه سیستان و بلوچستان با سایر استانهای برخوردار از امکانات نوعی بی عدالتی است.

حسین زهی تاکید کرد: کسر سهمیه سوخت در حال حاضر و نداشتن توان مالی برای خرید سوخت به نرخ آزاد، فشار مضاعفی به مردم استان وارد خواهد کرد و این کاهش سهمیه بنزین در سیستان و بلوچستان را قابل قبول نخواهد کرد. دولت و وزارت نفت در این خصوص باید تجدید نظر کنند.

وی گفت: با همراهی مجمع نمایندگان استان با طرح سوال از وزیر نفت خواستار توضیح برای کسر سهمیه سوخت استان شدیم و امیدواریم دولت ودر راس آن ریاست محترم جمهور نگاه ویژه ای به مردم استان داشته باشند.

انتهای پیام/