وزیر دادگستری

وزیر دادگستری گفت: خوشبختانه استانداری توانمند، سکان مدیریت سیستان و بلوچستان را برعهده گرفته و اتحاد و همدلی بی نظیری در بین مدیران استانی دیده می‌شود که این امر استان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داده است.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایرنا امین حسین رحیمی در جریان سفر به زاهدان شامگاه جمعه با حضور در برنامه «استان‌ساز» شبکه هامون سیستان و بلوچستان با گرامیداشت هفته دولت اظهارداشت: در این استان انقلاب اسلامی کارهای فراوانی انجام داده اما به علت وجود مشکلات مزمن در این منطقه هنوز نیاز به کار بیشتری وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد:  انجام یک حرکت جهشی ملی برای توسعه سیستان و بلوچستان ضرورت دارد.

وزیر دادگستری ادامه داد: با اتحاد و همدلی موجود ۹۸۳ طرح با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره برداری رسیده که نسبت به مدت مشابه چهار برابر رشد داشته است.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی ۲۰۰ طرح با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در هفته دولت در سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد و طرح راه آهن زاهدان به خاش نیز به طول ۱۵۵ کیلومتر در روزهای آتی با حضور مسوولان کشوری به بهره‌برداری می رسد.

رحیمی افزود: طرح‌های نیمه تمام زیادی در کشور وجود دارد که عزمی جدی برای به سرانجام رساندن این طرحها ددر دولت سیزدهم ایجاد شده است.

وی بیان کرد: افتتاح ۱۵۵ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، آسفالت ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی و آغاز عملیات اجرایی ساخت چهار هزار واحد مسکن روستایی نیز از جمله اقدامات خوبی بوده که در این استان انجام گرفته است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: آبرسانی به ۱۵۰ روستا در سطح استان، آغاز آبگیری سد شهری کور با ظرفیت ۱۰۰ میلیون متر مکعب، حفر چهار حلقه چاه ژرف و شیرین سازی آب یکی از چاه‌های ژرف، بهره برداری از ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال گاز شهری و روستایی، تجهیز بیش‌از ۲ هزار کلاس به سیستم گرمایشی و تجهیز ۲ هزار و ۴۰۰ کلاس به سیستم سرمایشی نیز از اقدامات مهمی بوده که در  این منطقه به سرانجام رسیده است.

وی عنوان کرد: رتبه اول در طرح نهضت ملی مسکن،  رتبه اول جذب تسهیلات تبصره ۱۸ اشتغال، رتبه چهارم اشتغال در کشور، رتبه دوم در ایجاد خانه های خلاق، رتبه دوم در توسعه ورزش های همگانی و رتبه چهارم سازمان صمت در جذب اعتبارات واحدهای تولیدی؛ نمایانگر این است که این خطه از میهن اسلامی جهش به سمت توسعه را آغاز کرده و گام های بلندی در این راستا برداشته شده که با تکمیل آنها امیدواریم در پایان این دولت شاهد چهره دیگری از این استان باشیم.

رحیمی اظهارداشت: به مناسبت هفته دولت ۱۰ روز مرخصی برای زندانیان استان سیستان و بلوچستان که شرایط اخذ مرخصی داشته و جرایم امنیتی ندارند، اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/