مدیر شعبه تامین اجتماعی خاش گفت: بیمه زنان خانه‌ دار سازمان تامین اجتماعی از جمله حمایت هایی است که به آسانی و در کوتاهترین زمان ممکن ارائه و فرآیند ورود به جمع بیمه شدگان تامین اجتماعی بر اساس این قانون به سادگی انجام میشود.

رضا قربانی دادکان در گفتگو با خبرنگار آوای سرحد اظهار کرد: مشمولین قانون بیمه زنان خانه دار شامل تمامی زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله هستند و در خصوص افراد بالای ۵۰ سال نیز میزان سابقه بیمه پردازی قبلی به حداکثر سن برنزر اضافه می‌شود و افرادی که حداقل دارای ۱۰ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه قبلی باشند از اعمال سقف سنی مقرر معاف خواهند بود.

وی تصریح کرد: نرخ پرداخت حق بیمه زنان خانه دار برای برخورداری از حمایت های «بازنشستگی» ۱۲ درصد، «بازنشستگی و فوت» ۱۴ درصد و «بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی» ۱۸ درصد است.

وی ادامه داد: قابل ذکر است دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب و با توجه به شرایط سن و سابقه متقاضی قابل انتخاب است.

قربانی توضیح داد: متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانه اینترنتی www.es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرار داد و پرداخت حق‌بیمه اقدام کنند‌.

انتهای پیام/