سرهنگ پاسدار علی ثمره حسینی

فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: در هفته دفاع مقدس امسال بالغ بر ۶۰ ویژه برنامه در شهرستان خاش با موضوعات مختلف برگزار میشود.

به گزارش آوای سرحد، سرهنگ پاسدار علی ثمره حسینی در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و دلاوری های ملت ایران در مقابل رژیم بعث، زورگویان، استکبار و دو ابر قدرت شرق و غرب است.

وی ادامه داد: این دوران یک سرمایه بسیار عظیم برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است که می‌توان با استفاده از آن در برابر توطئه دشمنان و دسیسه آنها استقامت کرد.

ثمره حسینی افزود: اگر ملتی جوانانی نداشته باشد که فداکاری کند آماده شکست است. دوران دفاع مقدس مظهر معنویت و دینداری بود که ایثار را آموخت، و انتظاری که در آن زمان از جوانان می رفت برآورده شد و بانوان، سالخوردگان و حتی نوجوانان در پشت جبهه با همکاری خود مشارکتی ایثارگونه داشتند.

وی تصریح کرد: امسال به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامی داشت حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ، ۶۰ ویژه برنامه در قالب ها و موضوعات مختلف در شهرستان خاش برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: مهمترین اهدافی که در این ویژه برنامه ها دنبال خواهیم کرد، بزرگداشت حماسه آفرینی رزمندگان و تجلیل از ایثارگران و خانواده های محترم شهدا، تصویر سازی از جنایت های رژیم بعث و حامیان آن، شکوفایی خلاقیت ها و ابتکارات جوانان و نوجوانان ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.

به گفته سرهنگ پاسدار ثمره حسینی ؛ برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه، برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری با حضور مسئولین و تدبر جهت اجرای برنامه ها و هم افزایی ادارات، فضا سازی تبلیغی محیطی در سطح شهرستان جهت بالا بردن کیفیت برنامه ها و حضور مردم و ویژه برنامه نمادین اربعین برای جا ماندگان از سفر کربلا از جمله برنامه های انجام شده پیش از آغاز هفته دفاع مقدس در خاش می باشد.

ثمره حسینی عنوان کرد: دیدار با ائمه جمعه تشیع و تسنن و ارائه برنامه ها، مراسم محوری تجلیل از فرماندهان، رزمندگان، پیشکسوتان و خانواده های معظم شهدا و همچنین تولید محتوا با موضوع هفته دفاع مقدس توسط گردان‌ های مجازی و صدور بیانیه اقشار مختلف از دیگر برنامه های در دست اجرا تا پیش از آغاز هفته دفاع مقدس در شهرستان خاش می باشد.

وی گفت: رویداد ملی و سراسری با موضوع قهرمان شهید، به صورت کامل و جامع و در قالب ۲۳ رویداد در قسمت های مختلف با محوریت پایگاه های مقاومت بسیج و با همکاری اقشار، ارگان ها و رسانه انجام خواهد شد و در این بین شاهد برنامه های مختلف و متنوع خواهیم بود.

وی عنوان کرد: آوای مقاومت ، دانشگاه ایثار ، خاطرات رزمندگان، زیست شهیدانه، ازدواج آسان ، آبروی محله ،تقدیم پرچم بیانیه گام دوم انقلاب از طریق بسیج دانش آموزی به مدارس، بهشت گردی، قاب ماندگار ، سینما مقاومت محله، نمایشگاه دفاع مقدس ، همگام با شهدا ، مسیر اعتلا ، پاتوق گفتگو، ستارگان هدایت ، در مسیر جمع آوری خاطرات ، نهضت وصیت خوانی شهدا و جهادگران تبیین برخی از قالب های مربوط به رویداد ملی و سراسری قهرمان شهید بوده ک هر کدام برنامه های منحصر به خود را دارد.

سرهنگ پاسدار ثمره حسینی گفت: برخی از برنامه های روزانه در هفته دفاع مقدس، عطر افشانی غبار روبی مزار شهدا، بازخوانی عملیات کربلای ۵ ، مسابقات فرهنگی و ورزشی ، پویش نذر خون ، کارگاه های بصیرتی ، برگزاری میز های خدمت در سطح شهرستان ، مراسم شب های شعر و خاطره، تجلیل از خانواده های شهدا ، محفل انس با قرآن، زنگ مهر و همایش پیاده روی خانوادگی از ویژه برنامه های سپاه خاش می‌باشد.

وی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس امسال اعطای ۸۰۰ بسته معیشتی به اهالی نیازمند روستاهای دور افتاده و اعطای هزار جفت کفش به دانش آموزان نیازمند و اهدای هدایا به ایتام تحت پوشش کمیته امداد خواهیم داشت.

وی افزود: ۱۴ مدرسه در خاش و ۴ مدرسه در شهرستان تفتان توسط سپاه احداث و کار آب رسانی به بالغ بر ۱۷ روستا در خاش انجام شده است.

انتهای پیام/۳۲۱۴