گاز در خاش

فرماندار خاش گفت: گازرسانی به خاش بطول ۱۰۴ کیلومتر از ایرانشهر به پالیزان با قُطر لوله ۲۰ اینچ و از پالیزان به خاش با قُطر لوله ۱۶ اینچ و به طول ۴۲ کیلومتر انجام شده است.

به گزارش آوای سرحد صاحب گل صالحی اظهار کرد: گازرسانی به خاش بطول ۱۰۴ کیلومتر از ایرانشهر به پالیزان با قُطر لوله ۲۰ اینچ و از پالیزان به خاش با قُطر لوله ۱۶ اینچ به طول ۴۲ کیلومتر و انتقال گاز از خاش به میرجاوه به طول ۱۱۰ کیلومتر و با قُطر لوله ۱۰ اینچ انجام شده است.

صاحب گل صالحی افزود: از امروز گازرسانی به ۲۴ هزار خانوار با جمعیت ۷۵ هزار نفر در خاش آغاز شده و علاوه‌بر این؛ کارخانه سیمان خاش نیز از گاز بهره‌مند و از تردد ماهیانه بیش‌از ۲۵۰ کامیون حامل سوخت مورد نیاز کارخانه جلوگیری و موجب کاهش ترافیک می‌شود.

وی بیان کرد: مجموع اعتبار خط انتقال گاز از ایرانشهر تا خاش بطول ۱۴۶ کیلومتر مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان و اعتبار شبکه تعذیه و توزیع گاز در شهر هم ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار خاش گفت: با افتتاح گاز در این شهر ماهانه ۱۲ میلیون لیتر نفت کوره کارخانه سیمان خاش و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت نفت گاز مصرفی ۱۱۶ واحد خبازی، ۴۰ واحدمرغداری و گلخانه صرفه جویی می‌شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه پایدار خاش افزود: عملیات خط انتقال و اجرای شبکه گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۱۲۰ روستای بخش‌های پشتکوه و مرکزی با بهره‌مندی ۴۵ هزار نفر اجرا شده که نوید دهنده توسعه و عمران و آبادانی این شهرستان است.

صالحی ادامه داد: اجرای همزمان چهار ابرپروژه گاز، آبرسانی، ایستگاه راه آهن و باند دوم جاده خاش به زاهدان با همت و اهتمام نگاه ویژه دولت سیزدهم در حال انجام است که منجر به محرومیت‌زدایی این منطقه می‌شود.

انتهای پیام/