معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از صدور سند برای حدود ۲۸ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی این استان برای اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن در شهر زاهدان بنام سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

به گزارش آوای سرحد حسینعلی کریمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: صدور سند برای این اراضی در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و مطابق تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان ثبت اسناد و وزات راه و شهرسازی منعقد شده است، اجرایی شد.

وی ادامه داد: برای شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی پس از استعلام وضعیت ثبتی اراضی بزرگ در سیستان و بلوچستان از اداره ثبت اسناد و املاک،با دستگاه مربوطه مکاتبه صورت می‌پذیرد تا مطابق با قانون طی ۲ ماه نسبت به تغییر نمایندگی اقدام کند. چنانچه دستگاه‌های مربوطه در موعد مقرر اقدام نکنند، اداره ثبت اسناد و املاک موظف است اسناد این اراضی را به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی صادر کند.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از راهبردهای کلان دولت سیزدهم است، گفت: عمده زمین‌های استان برای ساخت و ساز در حوزه شهری در اختیار دستگاه‌های اجرایی بوده که طبق قانون جهش تولید مسکن، دستگاه‌های اجرایی مکلفند آن را به وزارت راه و شهرسازی منتقل کنند.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان همکاری بسیار خوبی از سوی اداره‌کل ثبت اسناد و املاک و واحدهای ثبتی تابعه با اداره کل راه و شهرسازی استان و واحدهای شهرستانی وجود دارد.

کریمی خاطر نشان کرد: این اداره‌کل با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و تعامل سازنده با اداره‌کل ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان تلاش خواهد کرد تا طرح نهضت ملی مسکن به بهترین نحو در استان اجرایی شود.