استاندار سیستان و بلوچستان گفت:دیپلماسی اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های این استان فعال می شود.

به گزارش آوای سرحد به نقل از خبرگزاری ایرنا محمد کرمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استانداری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: قرآن به ما می‌گوید همه انسان‌ها در خسران و زیان‌اند مگر کسانی که عمل صالح انجام داده‌اند که مصداق عمل صالح همان خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: عالم محضر خداست و خداوند ما را می‌بیند بنابراین هر چه تلاش می‌کنید خدا شاهد بر آن بوده بنابراین کار خود را درست انجام دهید.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه‌داد: هر انسانی زمانی دارد و زمانی‌که آن‌وقت فرا برسد ثانیه‌ای تأخیر نخواهد داشت بنابراین همه ما عمر محدودی داریم و این مدت خداوند به ما فرصتی داده تا عمل صالح انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بر خدا توکل کنید چرا که خداوند همه راه‌ها را باز می‌کند که نمونه آن را در محاصره اقتصادی که موجب شد در زمینه‌های مختلف پیشرفت کنیم می‌بینیم.

کرمی با بیان اینکه خوشبختانه جوانان بسیار توانمندی در این مرز و بوم داریم که با درک بالا علاقه‌مند به نظام جمهوری اسلامی هستند افزود: این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و اینکه از مشکلات بترسیم یا بترسانیم فایده‌ای نداشته بنابراین باید به فکر اصلاح باشیم.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی دارد و ما مسوولیت داریم از این ظرفیت استفاده کنیم و پای کار بایستیم گفت: مسوولیت امر سنگینی است اما امروز مسوولیت اداره استان بر گردن من نهاده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز ما آمده‌ایم تا از ظرفیت شما مدیران استفاده کنیم بنابراین کار را با قدرت ادامه دهید اظهارداشت: ما در این استان تفاوتی بین شیعه و سنی نداریم همه با هم برادر و برابریم؛ قبله، پیامبر و قرآن ما یکی‌ است پس کسانی که می‌خواهند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند قطعاً از ما نیستند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و انسجام افزود: باید از این فرصت را برای خدمت و کار به غنیمت شمارید.

کرمی خاطر نشان کرد: از ظرفیت مردم و جوانان در سیستان و بلوچستان استفاده کنید چراکه این مردم ظرفیت عظیمی هستند که باید آن‌ها را در میدان آورد.

وی با بیان اینکه که تولید علم عین عبادت است، تصریح کرد: امروز ظرفیت زیادی در حوزه دانشگاه‌های استان داریم که باید این ظرفیت دانشگاهی را پای کار آورد و این علم باید با تجاری سازی به تولید ثروت کمک کند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ضرورت دارد با آحاد جامعه ارتباط داشته و مشکلات آن‌ها را رصد کنیم چرا که وظیفه ما حل مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه امروز جمعیت بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان در روستاها ساکن‌اند بنابراین باید با توجه ویژه به روستاها آنها را تقویت کنیم گفت: با دیپلماسی اقتصادی و استفاده از ظرفیت مرزها به توسعه استان کمک کنیم.

کرمی تصریح کرد: خوشبختانه در استان امنیت خوبی را شاهدیم اما مشکلاتی وجود دارد که البته برای همه آنها راهکارهایی پیش بینی شده تا برطرف شوند.

انتهای پیام/