برف در خاش و زاهدان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: زاهدان طی شبانه‌روز گذشته پس از هشت سال با ۲ سانتیمتر برف جامه سفید بر تن کرد.

به گزارش آوای سرحد، به نقل از اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته گزارش برف از ایستگاه فرودگاهی زاهدان به میزان ۲ سانتیمتر و «خیرآباد بالا» یک سانتی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی به استان شاهد بارش برای استان هستیم و این سامانه تا اواخر وقت شنبه در استان فعال خواهد بود که شرایط برای افزایش ابر، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد، در نقاط سردسیر احتمال بارش برف و مه مهیاست.

وی ادامه داد: از نظر دمایی به تدریج از شدت یخبندان شبانه کاسته خواهد شد و از یکشنبه روند افزایش دما به ویژه در طول روز رخ خواهد داد. تا فردا روی دریا وزش باد و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

حیدری گفت: توصیه می‌شود مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط شود؛ همچنین از اسکان و تردد در حاشیه و بستر مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری گردد. طی این مدت در انجام فعالیت‌های دریایی به ویژه قایق های سبک و تفریحی برای کاهش خسارات احتمالی احتیاط شود.

گفتنیست بارش برف در نقاط سردسیر استان از جمله مناطق زاهدان ، میرجاوه ، تفتان، خاش باعث ایجاد موجی از شادی و شعف میان اهالی این مناطق شده است.

به گزارش آوای سرحد ، این سامانه بارشی که از بامداد روز جمعه آغاز شده تا فردا شب در استان به صورت برف و باران فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام/