تصویر از آرشیو سایت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با تکمیل طرح انتقال آب از کارواندر به شهر و روستاهای بخش مرکزی خاش که اکنون در حال اجراست، ۲۰۶ هزار نفر در افق طرح از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش آوای سرحد به نقل از خبرگزاری ایرنا علیرضا قاسمی در جریان بررسی و بازدید از طرح‌های آبرسانی به شهر و روستاهای خاش اظهارکرد: طرح انتقال آب از کارواندر به شهر و روستاهای بخش مرکزی خاش، از محل اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه و همچنین تسهیلات ماده ۵۶ با مشارکت بانک مسکن در حال اجرا است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح تاکنون، نزدیک به ۱۰ کیلومتر عملیات حفاری کانال، جوشکاری و لوله‌گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۷۲ کیلومتر لوله‌گذاری، ساخت سه باب ایستگاه پمپاژ، ۲۱ هزار مترمکعب مخزن ذخیره و ۸۵ کیلومتر خط انتقال برق برای اجرای طرح پیش‌بینی شده است.

وی جمعیت بهره‌مند را ۲۰۶ هزار نفر در افق طرح اعلام کرد و گفت: طرح انتقال آب از کارواندر به خاش، یکی از مهمترین طرح‌های آبرسانی وزارت نیرو در استان است.

قاسمی با اشاره به مشکلات ساکنان مسکن مهر شهر خاش، اظهار کرد: برای رفع کاستی‌های به وجود آمده در بخش مسکن مهر شهر خاش مقرر شد با ساخت ایستگاه پمپاژ موقت موضوع مرتفع شود.

اجرای ۷۰ کیلومتر خطوط انتقال در قالب طرح جهاد آبرسانی
وی افزود: همچنین اجرای خطوط انتقال آب به روستاهای بخش مرکزی شهر خاش در قالب طرح جهاد آبرسانی مورد تأکید قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در این طرح تاکنون ۷۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال اصلی و فرعی انجام شده است.

وی بیان کرد: بازبینی و مهندسی مجدد تاسیسات پمپاژ و انتقال آب از دشت کلچات به شهر و روستاهای خاش با تعویض و ارتقای پمپ‌های درون چاهی، برای رفع کمبود آب آشامیدنی در سطح شهر و روستاهای بخش مرکزی نیز در دستور کار قرار دارد که در همین راستا تاکنون چند دستگاه پمپ جدید خریداری و در مرحله نصب قرار دارد.

انتهای پیام/