استاندار سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان از اجرای پروژه‌های زیرساختی در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، آب و راه در این استان خبر داد و گفت: بزرگترین ظرفیت این استان، نیروی انسانی جوان، مرز، معادن، حوزه کشاورزی، دریا و شیلات است.

به گزارش آوای سرحد به نقل از خبرگزاری فارس، محمد کرمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: بزرگترین ظرفیت سیستان و بلوچستان به عنوان استانی پهناور؛ نیروی انسانی جوان، مرز، معادن، حوزه کشاورزی، دریا و شیلات است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارد و این ظرفیت‌ها زمانی به بهره برداری می‌رسد که همه مردم به‌ویژه معتمدان در امور مهم مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت تبدیل به هاب طلای منطقه را دارد این یک واقعیت است که با کارهای پژوهشی و مطالعات دقیق میسر خواهد شد، گفت: آموزش و پرورش رکن بسیار مهمی است و بعد از آن دانشگاه‌ها به عنوان پایگاه علمی جامعه در پیشبرد اهداف کشور در زمینه‌های مختلف فناوری نقش مهمی بر عهده دارند.

کرمی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید به سرعت شکل بگیرد و با دانشگاه و صنعت ارتباط مستمر داشته باشند، زمانی که شرکت‌های دانش بنیان در صحنه حضور داشته باشد به صورت تخصصی و دقیق‌تر می‌توان نیازمندی‌های استان را احصا و در جهت حل آنها گام برداشت.

وی گفت: اگر اقتصاد به سوی کار علمی و تولیدی حرکت کند آنگاه شاهد توفیق خواهیم بود، ما باید در حوزه اقتصادی از توان مردمی اقتصاد استفاده کنیم و اقتصاد را بر پایه همکاری‌ها و مشارکت‌های مردمی پیش ببریم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمام پروژه‌ها در حوزه جاده‌ای و راه آهن فعال هستند که با اتمام این پروژه ها شاهد تحول عظیمی در صنعت حمل و نقل استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شرایط سیستان و بلوچستان از نظر آبی و با وجود هزینه‌ بر بودن اجرای طرح‌های آبرسانی، اقداماتی در چند مرحله و سه سطح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای تأمین آب پایدار در این استان در حال انجام است، افزود: اجرای طرح‌های آبرسانی در منطقه باعث نمی‌شود که پیگیری حقابه از دستورکار دولت خارج شود، علاوه بر اینکه پیگیری حقابه به قوت خود باقی است، همه برای تامین آب آشامیدنی سیستان از سایر منابع آبی، پای کار هستند و طرح‌هایی در نقاط مختلف در حال برنامه‌ریزی و اجراست.

کرمی ادامه داد: این استان بالاترین تعداد روستاهای قرارداد آبرسانی کشور را به خود اختصاص داده که در قالب اعتبارات محرومیت‌زدایی مشکل آب آشامیدنی ۱۷۵۱ روستای سیستان و بلوچستان برطرف می‌شود که امیدواریم تا پایان کار دولت سیزدهم این طرح نیز تکمیل و مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان، گفت: با تکمیل تمامی طرح‌های آبرسانی مسیر توسعه این استان هموار خواهد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امیدآفرینی، افزود: وظیفه داریم ضمن اینکه همیشه برای خدمت رسانی به مردم حاضر باشیم، با تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی امید را به جامعه تزریق کنیم.

کلنگ‌زنی کارخانه لوله در سیستان و بلوچستان به زودی انجام می‌شود

وی گفت: در حوزه جایگاه های سوخت نیز برای ساماندهی و افزایش آنها اقدامات خوبی صورت گرفته، باید تعداد آنها افزایش پیدا کند، مشکلی که در استان داریم قاچاق سوخت در این بخش است، افزون بر آن طرح رزاق نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: کلنگ زنی کارخانه لوله در استان به زودی انجام و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

کرمی با تشریح جنگ شناختی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز دشمن در فضای مجازی به دنبال اشغال و هدایت ذهن‌ها و یاس و ناامیدی است در این زمینه ساختن ذهن‌ها کار بسیار مهم و مسوولیتی سنگین است چرا اگر اذهان دچار آسیب شوند دیگر قابل جبران نخواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید روحیه نشاط، امید به آینده و قوی کردن اراده مردم را مورد توجه قرار دهیم.

این مسئول با بیان اینکه نظام اسلامی ما با قدرت در مقابل دشمنان ایستاده است، اضافه کرد: پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه امنیی دشمنان را عصبانی کرده به طوریکه با تمام توان به میدان آمده است.

وی ادامه داد: امروز دشمن با جنگ شناختی تلاش می‌کند در حرکت عظیم انقلاب اسلامی خلل ایجاد کند اما یقین داشته باشید زمانی که اراده الهی بر امری تعلق گیرد، هیچ‌کس یارای مقابله با آن را نخواهد داشت و این انقلاب اسلامی مصداق اراده الهی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با نگاه توحیدی وارد میدان شده و کار را جلو می‌بریم، گفت: نگاه توحیدی می‌تواند عاملی برای پیشرفت در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد، وقتی نگاه مسوولان توحیدی باشد و گزارشی که می‌دهند با کف میدان متفاوت نباشد، قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

کرمی با بیان اینکه اقتصاد دریا برای ما بسیار مهم است، گفت: هیچ ملتی بدون تلاش به جایی نمی رسد، باید همه جوانان تلاش کنند، از ظرفیت شرکت های دانش بنیان باید استفاده کنیم.

وی گفت: پروژه‌های ساخت و ساز مسکن در حال انجام است، نیاز به نیروی کار متخصص و بومی داریم، جوانان این استان باید در مشاغل فنی و مهندسی متخصص شوند، همه کارخانجات و واحدهای تولیدی را مکلف به آموزش نیرو کردیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زمینه برای مشارکت سرمایه گذاران فراهم است، اقتصاد زمانی با ارزش است که مردم مشارکت کنند.