مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بر استفاده از همه ظرفیت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان و تسهیل در پرداخت این وام‌ها تاکید کرد و گفت: تاکنون یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان پرداخت شده است.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایرنا ، عطاء اله اکبری اظهارکرد: استفاده از همه ظرفیت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان و تسهیل در پرداخت این وام‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: تاکنون عقد قرار داد تسهیلات بانکی برای حدود ۲۱ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ قرار داد سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان انجام شده که بر اساس پیشرفت فیزیکی یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین از مدیران بانک‌های عامل استان خواست که چالش‌های پیشرو تامین اعتبار مورد نیاز و عقد قرارداد ساخت خانه در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن را شناسایی کرده و در صورت نیاز به پیگیری ملی، اقدام لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: نحوه عملکرد بانک‌های سیستان و بلوچستان در ارائه تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

اکبری بیان کرد: بانک‌ها به سامانه طرح نهضت ملی مسکن متصل هستند و امکان پرداخت تسهیلات بانکی وجود دارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان افرود: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به استان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۳۳ هزار و ۵۰۶ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده و همچنین ۳۰ هزار و ۹۶۲ واحد در مرحله فونداسیون، ۲۰ هزار و ۳۲۴ واحد در اسکلت و سقف، ۱۶ هزار و ۶۵۰ واحد در مرحله سفت کاری و ۱۲ هزار و ۱۷۵ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

انتهای پیام/