سنجش نو آموزان

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۲ هزار و ۲۰۷ نوآموز این استان و اتباع بیگانه تاکنون از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند که شامل بیش از ۹۹ درصد جامعه هدف می‌شود.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایرنا ذبیح الله اللهی اظهارکرد: در سالجاری ۷۱ پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده بود که همچنان با توجه به جامعه هدف پبش بینی شده ۹۲ هزار و ۶۳۲ نفری تا پایان شهریوماه جاری این روند با قوت ادامه دارد.

وی بیان کرد: در مرحله اول پس از ثبت نام دانش آموز در مدرسه، خانواده‌ها به پایگاه‌های سنجش معرفی می‌شوند و براساس نوبت دهی کار سنجش دانش آموزان انجام می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورتیکه در سنجش انجام شده، مشکلی در نوآموزان شناسایی شود، نوآموز به مراکز و پایگاه‌های تخصصی ارجاع خواهد شد.

وی بیان کرد: هدف اصلی از سنجش بدو ورود به مدرسه، شناسایی مشکلات جسمانی، بینایی و شنوایی و هوش در نوآموزان و پیشگیری به موقع است و از خانواده‌ها خواست تا نسبت به انجام این مهم اهتمام داشته باشند.

الهی ادامه داد: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر پایش رشد دهان و دندان، قد، وزن، شنوایی و بینایی سنجی و آمادگی تحصیلی(سنجش هوش کلامی و غیر کلامی، دیرآموزی و وضعیت یادگیری دانش آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر)، انجام که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز ‌تحصیل در مدرسه صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین از اول مهرماه نیز در قالب ۳۷ مرکز جامع سراسر استان سنجش نوآموزان ورود به مدارس سال آینده آغاز خواهد شد.

انتهای‌ پیام/