معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: مقرر شده تا تعداد ۱۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان آموزش‌های مقدماتی و تخصصی حوزه اقتصاد دیجیتال را فرا گیرند و وارد بازار کار شوند.

به گزارش آوای سرحدبه نقل از ایرنا، میثم عابدی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح کانون شتاب‌دهنده‌های برنامه‌نویسی که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، سایر مسوولان و مشارکت ۱۲۰۰ علاقه‌مند در پارک علم و فناوری این استان برگزار شد اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به لحاظ جمعیت جوان و دانش‌آموز جزو استان‌های خوب، تجارت محور با دسترسی‌های فوق‌العاده تجارت بین‌المللی است.
وی افزود: خوشبختانه مهارت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال یک استعداد بالقوه در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود که باید با برنامه‌ریزی درست بالفعل و وارد عرصه درآمدزایی و پول‌سازی شده و چهره این استان را دگرگون کند؛ اما برای تحقق این مهم باید شیوه‌های بومی‌سازی دقیق طراحی شده و زیرساخت لازم را نیز ایجاد کنیم.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تأکید کرد: با توجه به اینکه یکی از اصولی‌ترین گام‌های این پروژه مهم، آموزش است مقرر شد که در مرحله اول حدود ۱۰ هزار نفر علاقه‌مند این بخش آموزش‌های لازم را فرا گیرند و در صورت نیازسنجی و استقبال مردم، امکان افزایش ظرفیت نیز پیش‌بینی‌شده است.
به گفته وی؛ کسانی که این دوره‌ها را با موفقیت طی کنند نیز زیر چتر حمایتی ما و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان قرار خواهند گرفت و برای کسب درآمد و ورود به بازارهای اقتصادی کشور به شرکت‌های ملی بزرگ به منظور جذب معرفی می‌شوند.
عابدی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا شرکت‌های برتر پارک علم و فناوری به منظور تبادل اطلاعات و کسب تجربه با شرکت‌های ملی و تراز اول کشور مرتبط شده و کارهای مشارکتی نیز انجام دهند و این شرکت‌ها نیز در سیستان و بلوچستان شعبه‌های ثابت و نمایندگی ایجاد کنند و آموزش‌های تخصصی را به علاقه‌مندان این استان ارائه دهند.
وی تأکید کرد: سیستان و بلوچستان باید هر چه سریعتر به اقتصاد دیجیتال کشور متصل شود که این امر با حمایت مسوولان و همکاری مردم امری قابل اجرا بوده و لازم است که موانع سد راه جوانان نخبه و علاقه‌مند استان برداشته شده و در مسیر رسیدن به قله و هدف خود درگیر بروکراسی معمول اداری نشوند و امورات آنها تسهیل شود.

آینده روشن سیستان و بلوچستان با اقتصاد دیجیتال
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید با سرعت بیشتری در این استان پیش برود فعال‌سازی اقتصاد دیجیتال است؛ چون این استان هم به لحاظ نیروی انسانی پویا و خلاق و همه ظرفیت بالای همسایگی با کشورهای همسایه و موقعیت‌های خاص و راهبُردی که دارد می‌تواند در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خوش بدرخشد و به جایگاه واقعی خود برسد.
محمد کرمی افزود: برای تسریع در این روند باید دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، جوانان و نوجوانان خلاق و پویا و شرکت‌های پارک علم و فناوری و بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و سرمایه‌گذاران در کنار یکدیگر و با مشارکت هم کارها را جلو ببرند و خلاهای موجود را با همفکری یکدیگر پر کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت نیز با تمام توان برای تحقق و پیشبرد اقتصاد دیجیتال در استان همکاری دارد تأکید کرد: رویدادی که با حضور ۱۲۰۰ نفر از علاقه‌مندان به اقتصاد دیجیتال و برنامه‌نویسی در سیستان و بلوچستان آغاز شده نیز بسیار مهم است و می‌تواند موجبات تحول خوب و چشم‌اندازی روشن برای استان را فراهم کند.

انتهای پیام/