مدیر توسعه شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با اجرای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرستان خاش، دسترسی مردم به خدمات سلامت در مناطق شهری افزایش یافته است.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایسنا عباس عرب، افزود: طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع به عنوان اقدام متفکرانه دولت سیزدهم گام مهمی در راستای ارتقاء شاخص های سلامت و دسترسی مردم به خدمات ضروری سلامت است.

مدیر توسعه شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: بر اساس برنامه طرح سلامت خانواده و نظام  ارجاع، با جذب نیروهای بهداشتی، ۹ تیم، در دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری این شهرستان راه اندازی شد و برای سایر مراکز نیز برنامه ریزی برای تشکیل تیم های جدید در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این برنامه هر تیم ۳ هزار نفر جمعیت تحت پوشش خواهد داشت، در واقع هر مراقب سلامت یک هزار ۵۰۰ نفر از جمعیت تحت پوشش تمامی گروه های هدف از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان، سالمندان، مادران باردار و.. را مراقبت می نماید و خدمات سلامت را با هدف اصلاح سبک زندگی و پیشگیری از وقوع بیماری های غیر واگیر دار مثل، فشار خون و دیابت و بیماری های روانی ارائه می نماید.

وی با اشاره به این نکته که برنامه ریزی برای حل نسبی کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت نیز صورت گرفته است، ادامه داد: در این مدت با بکارگیری ۱۰ نفر مراقب سلامت، تعداد مراقبین سلامت این شهرستان به ۳۸ نفر رسید و با توجه به جمعیت شهرستان خاش، جذب ۲۵  نفر پزشک و ۱۴ نفر مراقب سلامت نیز در حال انجام است.

 عرب افزود: شهرستان خاش به عنوان فاز اول در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع تعیین شده و برای شهرستان سراوان نیز در فاز دوم اجرا خواهد شد؛ در آینده ای نزدیک به ترتیب در سایر شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت هم، برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع اجرا خواهد شد.

وی افزود:  بی شک در اجرای موفق این برنامه در استان، جلب مشارکت مردم، همکاری های بین بخشی و کمک خیرین بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/