خاش مقام های اول و سوم رقابت های تیراندازی ‘تراپ’ بدست آورد

 رقابت های تیراندازی اهداف پروازی تراپ قهرمانی سیستان و بلوچستان با کسب ۲ مقام اول و سومی تیمهای خاش و دومی ایرانشهر  با استقبال گرم ورزشکاران و گردشگران در ایرندگان خاش به پایان رسید.

رئیس هیات تیراندازی سیستان و بلوچستان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این رقابت ها با شرکت ۴۵ تیم از ۱۶ شهر استان در منطقه گردشگری دادکان حوزه بخش ایرندگان خاش برگزار شد.
رضا هراتی افزود: در این دوره از رقابت ها بیش از ۲۰۰ ورزشکار با هم به رقابت پرداختند که در نتیجه تیمی تیم های ب خاش، ایرانشهر و الف خاش رتبه های اول تا سوم را بدست آوردند.
هراتی ادامه داد: مجاهد شهنوازی با ۱۱ سال سن به عنوان کم سن و سال ترین و فنی ترین تیرانداز توانست در این رقابت ها توانمندی خود را به نمایش گذارد.
وی اظهار داشت: این رقابت ها با کیفیتی مطلوب و استقبال پر شمار مردم منطقه برگزار شد.
آرش جمالزهی مدیرکل امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان در آیین برگزاری این رقابت ها گفت: تقویت روحیه نشاط و شادابی در مردم و نمایش دادن توانایی افراد از نکات بسیار مثبتی است که در مسابقات تیراندازی اهداف پروازی تراپ مورد توجه است و علاوه بر آن به معرفی جاذبه ها و توانمندی های مناطق توجه می شود.
وی اظهار داشت: منطقه ایرندگان خاش برای دومین بار میزبان این دوره از رقابتها است و از توجه ویژه مسئولان و همکاری مردم خاش و ایرندگان بخاطر تدارک این جشنواره فرهنگی و ورزشی قدردانی می کنیم.
مدیرکل ورزش و جونان سیستان و بلوچستان نیز گفت: انجام این رقابت ها گامی مهم برای تخلیه انرژی افراد و جلوگیری از خسارت بیشتر به حیوانات و جانوران با شکارهای بی رویه محسوب می شود.
حسین ثوری افزود: خوشبختانه حامیان محیط زیست و دوستداران طبیعت در شهرستان خاش و استان از برگزاری این رقابتها استقبال می کنند و تاکنون شهرستان خاش در این موضوع پیشگام بوده است.
عبدالغفور قلندرزهی رئیس اداره ورزش و جوانان خاش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دومین دوره از رقابت های تیراندازی اهداف پروازی تراپ با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، هیات تیراندازی استان، فرمانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش، بخشداری ایرندگان و شورای بخش و دهیاران ایرندگان در گرامی داشت سالروز به شهادت رسیدن نخستین شهدای وحدت کشور و جهاد سازندگی شهیدان ولی الله نیکبخت و امام بخش ریگی به اجرا در آمد.
وی اظهار داشت: تاکنون چهار دوره از رقابتهای تیراندازی اهداف پروازی تراپ در شهرستان خاش برگزار شده است.
جمشید هاشمزهی بخشدار ایرندگان خاش هم از نگاه ویژه دولت و از جمله استانداری سیستان و بلوچستان و فرمانداری خاش در راستای توجه به فرهنگ غنی منطقه و کمک به رونق دادن حوزه گردشگری و فرهنگی و تفریحی ایرندگان قدردانی کرد.
خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

ایرنا