بانوی کارآفرین خاش نمونه ای بارز از همت واراده در راه اقتصاد مقاومتی

 یک بانوی کارآفرین در روستای افتخارآباد بخش مرکزی شهرستان خاش با همتی مثال زدنی نمونه ای بارز از فعالان عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایرنا صدیقه بلوچ آبادی از هموطنان بمی مقیم خاش از چهار سال پیش وارد عرصه تولید و اشتغال شد.
این بانوی کارآفرین توانسته با سرمایه ای اندک و راه اندازی یک واحد تولیدی علاوه بر تامین مخارج زندگی خانواده اش، برای هشت نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کند.
صدیقه بلوچ آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: واحد پرورش مرغ بومی، مرغ شاخدار و غاز را با سرمایه شخصی خودم و همکاری همسرم راه اندازی کردم بطوری که از چهار سال قبل تاکنون با تحمل سختی های فراوان توانسته ام از آن به خوبی بهره برداری کنم.
وی گفت: در صورت تامین تسهیلات و حمایتهای دولت می توانم به این کار توسعه و رونق دهم تا خانواده های دیگری نیز بتوانند از این راه امرار معاش کنند
بلوچ آبادی اظهار داشت: هم اینک شرایط خوبی برای رونق دادن این واحد و کمک به تامین معیشت خانوار ما فراهم است.
این بانوی کارآفرین افزود: بازار خوبی برای فروش مرغ و تخم مرغ بصورت کلی و جزئی ایجاد شده بطوری که مشتری های زیادی از داخل شهر و روستاهای اطراف و حتی از شهرستانهای دیگر برای خرید به این واحد مراجعه می کنند.
وی تصریح کرد: تنها در روز گذشته توانستم ۱۰۵۰ قطعه مرغ را بفروش برسانم که همه این موفقیت ها را از عنایات پروردگار می دانم.
بلوچ آبادی رمز موفقیت خود را پشتکار و کوشش مستمر و پشیمان نشدن از ادامه کار و باور داشتن توانایی های خود عنوان کرد و افزود: الحمدلله این توان در تمام مردمان منطقه وجود دارد تنها باید به خودباوری رسید در آن صورت می توان از ظرفیت های موجود منطقه برای تولید و اشتغال بنحو شایسته ای بهره برداری کرد.
وی از جوانان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان خاش خواست تا با اندکی اراده و سرمایه ای کوچک آغاز گر حرکتی باشند که هم برای خودشان و هم دیگران کارآفرینی کنند.
این بانوی کارآفرین یادآور شد: دولت هم باید زمینه های لازم را با پرداخت تسهیلات ارزان و بدون بهره و گاها حمایت از تولید کنندگان به ماندگاری روستاییان و اشتغال جوانان کمک کند.
بخشدار مرکزی شهرستان خاش گفت: این بانوی کارآفرین نمونه و الگویی در زمینه تولید، اشتغال، سرمایه گذاری، آبادانی و توسعه روستایی است که توانسته با اراده و همت خود به جامعه خدمت کند.
مجتبی شجاعی اظهار داشت: قطعا از این بانوی پرتلاش در آیینی ویژه با حضور مقامات استانی و محلی تقدیر خواهیم کرد.
وی ادامه داد: هم اینک تعداد زیادی جوان بیکار و تحصیلکرده داریم که در صورت الگو پذیری از افراد موفق از جمله همت و اراده این بانوی کارآفرین می توانند برای ایجاد اشتغال و تولید در منطقه اقدام کنند.
بخشدار مرکزی خاش افزود: عملکرد این بانوی کارآفرین قابل تحسین است و امیدواریم با حمایت از این گونه افراد توانمند بتوانیم قدمهای مثبتی برای رونق دادن تولید در نقاط روستایی و بالا بردن شاخصهای خدمات دهی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.
خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.