مدیر میراث فرهنگی شهرستان زاهدان خبر داد:

طرح شناسایی وساماندهی هنرمندان صنایع دستی در زاهدان آغاز شد

نمایشگاه سوغات و صنایع دستی ب
زاهدان – مدیر میراث فرهنگی شهرستان زاهدان گفت: طرح شناسایی و ساماندهی هنرمندان صنایع دستی فاقد مجوز با مشارکت دهیاران در زاهدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز جلسه ای با موضوع شناسایی هنرمندان صنایع دستی فاقد مجوز با حضور بهروز عیسی زهی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، بخشداران، اعضای شوراها و دهیاران شهرستان زاهدان به ریاست عبدالرحیم شهنوازی معاونت عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری زاهدان برگزار شد.

دراین جلسه بهروز عیسی زهی اظهار داشت: این طرح با هدف توسعه و فراهم کردن زمینه اشتغال و کسب و کار پایدار به ویژه در روستاها و در راستای شناسایی و ساماندهی صنعتگران استان و ثبت آنها در سامانه صنعتگران کشور، انجام می شود.

وی به دریافت مجوزهای لازم و ارائه تسهیلات  اشاره کرد و افزود: در اجرایی شدن این طرح ما نیاز به مشارکت دهیاران و شوراها داریم.

در ادامه این نشست عدنان حسینی، مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری زاهدان افزود: این طرح یکی از اقدامات مهم  دولت و تدبیر اداره کل میراث فرهنگی جهت توسعه و اشتغال در استان سیستان و بلوچستان است.

وی به آمار ثبت نشده صنعتگران استان در سامانه هنرمندان کشور اشاره کرد و اگفت: همه منابع و تخصیص ها در سطح ملی درحوزه های مربوط به صنایع دستی براساس این شاخص سنجیده می شود و امیدواریم همه با همکاری یکدیگر به توانیم با توجه به غنای صنایع دستی استان با ثبت آمار واقعی صنعتگران گامی مهم در جهت توسعه استان برداریم.