یک سال در صف انتظار خدمات مرجوعی سایت ۵۰۴۰

برخی سایت های خرید آنلاین برخلاف عکس های مشتری پسند موجود در سایت خود محصولات با کیفیت واصل را ارائه نمی دهند و به تعهدات خود در مورد خدمات پس از فروش وعده داده شده عمل نمی کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خرید و فروش اینترنتی در صدر محبوب ترین خدمات پستی قرار گرفته است. این نشان از افزایش روز افزون خرید از فروشگاه های اینترنتی دارد.
وجود برخی معایب در خرید سنتی مانند:
۱٫ شلوغی فروشگاه ها مخصوصا در فصل تعطیلات ، احتمال تمام شدن کالاهای موجود در انبار ، وجود فروشندگان غیر ماهر و بی تجربه ، نیاز به صرف وقت نسبتا زیاد برای انجام خرید
۲٫ نیاز به حرکت و جابه جایی فیزیکی برای یافتن کالای مورد نظر
۳٫ مشکل بودن مقایسه شرایط خرید و محصول به دلیل بعد زمان و مکان
باعث شده مشتریان به دنبال راه های جایگزین باشند و به نظر می رسد خرید از طریق اینترنت بتواند تا حدودی این مانع را برطرف نماید.
با اوج گرفتن فرهنگ خرید اینترنتی و افزایش استفاده از این سرویس، مشکلات این قبیل معاملات نیز بیشتر می شود. برخی از افراد وقتی با مشکل در خرید اینترنتی مواجه می شوند، ترجیح می دهند دیگر از این روش برای بدست آوردن کالای مورد نظر خود استفاده نکنند.
در حال حاضر تنها با یک کلیک، خریداران می توانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقایسه کرده و پاسخ های خود را در کسری از ثانیه دریافت کنند. دیگر نیازی به رانندگی تا فروشگاه و پارک، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نیست.
مشکلات 5040
اما خرید های اینترنتی هم مشکلات خاص خود را دارند گاهی رعایت نکردن یک سری نکات توسط خریدارن مثل بی توجهی به نکات امنیتی،عدم آگاهی نسبت به حقوق خود و استانداردهای یک فروشگاه مطمئن آن ها را متضرر می کند.
گاهی اوقات نیز شرکت های اینترنتی خود به تعهدات و گفته هایشان عمل نمی کنند و یا حتی از عکس های شیک، جذاب و مشتری پسند که بعضا از محصولات اصلی و با کیفیت گرفته شده استفاده می کنند در حال که محصولات ارائه شده به مشتری مرغوبیت واقعی را ندارند به این ترتیب با انبوهی از مشتریان ناراضی و سر در گم مواجه می شوند. این مورد در بین سایتهای خرید آنلاین ایرانی که حتی مجوز هم دارند کم نیست.
از طریق بعضی از مشتریان سایت ۵۰۴۰ باخبرشدیم این وب سایت به تعهدات خود از قبیل ارجاع محصول در صورت مورد پسند نبودن مشتری چندان پایبند نیست.یکی از این مشتریان که از محصول توپک ماشین لباسشویی ناراضی بود بیان کرد این محصول نه تنها لباس را تمیز نمی کند بلکه آسیب های جدی هم به دستگاه ماشین لباسشویی زده است و سایت ۵۰۴۰ بعد از مرجوع شدن این کالا با گذشت نزدیک به ۹ ماه هنوز هیچ اقدامی برای بازگرداندن مبلغ به مشتری انجام نداده است.
در موارد مشابه دیگر مشتریانی که از پکیج لاغری این فروشگاه استفاده کرده بودند دچار گرفتگی عضلات و مشکلات گوارشی فراوان شده اند که با ارجاع این محصول هنوز با گذشت زمانی نزدیک به یک سال هیچ اتفاقی برای بازگشت مبلغ از سوی این فروشگاه خرید اینترنتی اتفاق نیافتاده است.
این در حالی است که شرایط گارانتی مرجوعی کالا در این سایت به صورت زیر اعلام شده است:
شرایط بازگرداندن کالادر سایت ۵۰۴۰:
عدم هماهنگی با سلیقه مشتری
انصراف از خرید، قبل از ارسال کالا و اعلام به واحد پشتیبانی
کالای دارای ایراد یا اشکال فنی (بازگرداندن کالا تا۷  روز کاری)
استفاده ناصحیح و غیر معمول و خارج از دستورالعمل ارائه شده در بسته بندی کالا
کالاهای مغایر با شکل و نوع فیزیکی کالای نمایش داده شده در سایت
خواهشمند است قبل از ارسال کالا با واحد پشتیبانی ۵۰۴۰ هماهنگ نمایید. حتماً فاکتور به همراه کالای بازگردانده شده باشد. در صورت عدم وجود فاکتور، کالا شامل گارانتی مرجوعی نمی شود.
اما مشتریان ناراضی از این فروشگاه با رعایت موارد بالا حتی بعد از گذشت یک سال به جایی نرسیده اند.
در پایان گفتنی است؛ تبلیغات یکی از وظایف رسانه های جمعی است اما تحقیق و تفحص برای مورد تایید بودن کالا و محصول در هر زمینه ای به عهده خریدار است و کوتاهی در این زمینه گاهی اوقات ضرر های مالی، جسمی و یا حتی روحی و اتلاف وقت را در بردارد.
پیرو این خبر شرکت ۵۰۴۰ جوابیه ای را بدین شرح منتشر کرده است:

در گزارش مذکور به صورت کلی محصولات و کیفیت کالاها در سایت های خرید آنلاین زیر سوال رفته است. این در حالی است که شرکت ۵۰۴۰ در۱۸ اسفند ۹۲ به عنوان کار آفرین برتر، در ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ به عنوان یکصد برند برتر ایران، ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ به عنوان حماسه ساز اقتصادی و در ۱۵ مهر ۱۳۹۳به عنوان جشنواره صلح حائز رتبه برتر شده است.

در گزارش مذکور بدون ذکر نام و نشان از مشتری به “قول بعضی از مشتریان” نوشته شده که سایت ۵۰۴۰ به تعهدات خود در محصولات مرجوعی عمل نمی کند. ضمن رد این موضوع به آگهی می رساند بعد از ارسال عدد ۵۰۳ به شماره ۱۰۰۰۵۰۴۰، کارشناسان شرکت ۵۰۴۰ با مشتریان تماس می گیرند تا مشکل وی را حل کنند چرا که ممکن است مشتری به شیوه صحیح از محصول استفاده نکرده باشد. کارشناسان شرکت ۵۰۴۰ بعد از توضیحات لازم یا مشکل وی را حل می کنند که مشتری قانع می شود و یا اینکه نس مرجوع می شود، در این مورد ضمن این که شماره مشتری ثبت مرجوعی می شود، شرکت ۵۰۴۰ به دو شیوه حضوری یا پستی جنس را تحویل می گیرد.

اگر مشتری حضوری مراجعه کند، در همان لحظه کل مبلغ پرداختی را تحویل می گیرد و اگر از طریق پست اقدام کند، بعد از تحویل ظرف مدت ۲۴ ساعت پول به حساب مشتری واریز می شود.

در حال حاضر شرکت ۵۰۴۰ با هیچگونه مشکلی در خصوص کیفیت محصولات و مرغوبیت از سوی سازمان های مربوطه و مشتریان مواجه نیست. ارائه محصولات و فروش و خدمات به مشتریان در شرکت ۵۰۴۰ نیز روند کاملا عادی دارد و با هیچگونه گلایه و شکلایتی از سوی مشتریان که در گزارش مذکور ارائه شده مواجه نیست.

کلمات کلیدی : خرید اینترنتی  ، سایت ۵۰۴۰  ، خرید از اینترنت  ، خرید از سایت ۵۰۴۰