حداد عادل:

تدریس رشته زبان و ادبیات بلوچی در دانشگاه ها را حمایت می کنیم

  حداد عادل
ایرانشهر – عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از تدریس رشته زبان و ادبیات بلوچی در دانشگاه ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگارمهر، غلامعلی حدادعادل ظهر امروز در هشتمین همایش «خورشید ولایت» که به مناسبت ایام تبعید رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر، با حضور جمعی از مردم و مسئولان در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه در برابر سلطه جهانی ایستاده است و ملت ایران تنها ملتی است که سرنوشتش را خودش تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: از همین رو استکبار جهانی برای ملت ایران دو برنامه اقتصادی و اعتقادی در نظر گرفته است که باید با اتحاد و همدلی مانند همیشه توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه از تدریس رشته زبان و ادبیات بلوچی در دانشگاه ها حمایت می کنیم، افزود: مدت ۷ سال است که دبیرستان‌های فرهنگ و ادبیات فارسی را در این منطقه راه‌اندازی کرده‌ایم و قطعا ما در کنار آموزش و پرورش ایرانشهر و دلگان به مسئولان کمک خواهیم کرد.

وی گفت: تمامی مشکلات دنیای امروز به دلیل بی‌دینی و بی‌اعتقادی حاکمان آن ها است زیرا حکومت‌هایی که خداوند، دین و اعتقادات را فراموش کرده اند به دنبال جنگ‌ افروزی هستند تا از این راه سلاح‌های خود را به فروش برسانند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: رهبر معظم انقلاب از دوران تبعیدشان در این منطقه و همچنین مردم ایرانشهر خاطرات خوبی دارند زیرا هر زمانی که خاطرات دوران تبعید خود را تعریف می‌کنند، خنده بر لبان ایشان نقش می‌بندد.

وی خاطر نشان کرد: البته شما مردم باید بدانید که رهبری که دلبسته آن هستید و امروز با چنین صلابت و قدرتی در مقابل قدرت‌های جهانی ایستاده است از نظر اخلاق و روحیات با ۴۰ سال قبل که در کنار شما بوده اند هیچ تفاوتی نکرده اند.

حداد عادل با تاکید بر اینکه ارزش و جایگاه هر فردی به میزان حق طلبی اوست، تصریح کرد:  این پیام رهبر معظم انقلاب است که شما مردم غیور استان سیستان و بلوچستان به خوبی آن را شناخته‌اید و مردانه پای حق ایستاده‌اید.

وی با تاکید بر اینکه باید خود را برای انقلاب بخواهیم نه انقلاب را برای خود، گفت: انقلاب اسلامی ایران برای تمامی آزادگان جهان و در درجه اول برای مردم مسلمان ایران دستاوردهای فراوانی داشته است.

وی با اشاره به پیشرفت های استان و منطقه پس از انقلاب اسلامی افزود: پس از انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی در سیستان و بلوچستان انجام شده که افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی یکی از آن ها است که قطعا آثار سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و در حال انجام در بندر چابهار به کل استان می رسد.