فرماندار شهرستان چابهار گفت: مرز ریمدان در محدوده دشتیاری مهمترین فرصت برای اشتغال مرزنشینان، توسعه و رونق این شهرستان است.

به گزارش  مجله فرهنگی،اجتماعی و خبری بیرک  بنقل از   باشگاه خبرنگاران جوان،ایوب درویشی فرماندار شهرستان چابهار  اظهار داشت: دولت در سال گذشته برای توسعه و پیشرفت چابهار مرز ریمدان را به عنوان مرز رسمی برای جابه جایی کالا و مسافر به پاکستان مشخص کرده است.

وی افزود: فیبر نوری به نقطه صفر مرزی رسیده و زیرساخت‌های لازم درخصوص اینترنت برای صادرات و واردات کالا در مرز ریمدان چابهار تا ۲۰ روز آینده آماده می‌شود.

درویشی تصریح کرد: مدیران کل مخابرات، برق، گمرک، محیط زیست، پایانه‌های حمل و نقل، بازارچه‌های مرزی، صنعت، معدن و تجارت، آب و فاضلاب روستایی اقدامات لازم برای آماده سازی زیرساخت‌ها در بازارچه مرزی ریمدان را هر چه سریعتر انجام دهند.

فرماندار شهرستان چابهار تصریح کرد: اراضی مرز ریمدان در سال‌های گذشته به عنوان زیستگاه گاندو ثبت شده و نیاز است تا سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری‌های لازم برای واگذاری زمین مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت‌های این مرز را انجام دهد.

وی ادامه داد: ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان طی ۲ هفته نسبت به آغاز عملیات اجرایی پایانه حمل و نقل مسافر و کالا در مرز ریمدان اقدامات لازم را انجام دهد.

سیستان و بلوچستان دارای هفت بازارچه مرزی شامل بازارچه‌های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، بازارچه مرزی میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان شهرستان چابهار است.

شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

سیستان و بلوچستان افزون بر ۱۱۰۰ کیلومتر مرز زمینی با ۲ کشور افغانستان و پاکستان دارد که بیش از ۹۰۰ کیلومتر آن با ایالت بلوچستان پاکستان هم مرز است.