دهمرده نماینده زابل و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رمز پیروزی ما وحدت کلمه است. از زنده‌بادها و مرده بادهای بی حاصل باید پرهیز کنیم. ناامیدی سم مهلکی است. تا زمانی که سه عنصر رهبری و حضور مردم و توکل بر خدا در میان باشد، دشمنان هیچ کاری نمی توانند انجام دهند

به گزارش  مجله فرهنگی،اجتماعی و خبری بیرک  بنقل از ایسنا،حبیب الله دهمرده ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی در نطق میان‌دستور امروز (سه‌شنبه) بیان کرد: به بدخواهان تاریخ بشریت و ترامپ و صهیونیست های جعلی و مرتجعین منطقه می گویم که از تاریخ عبرت بگیرند. تاکنون هر آنچه که از دست شما و فکر شیطانی شما برآمده علیه ملت کم نگذاشته‌اید. یادتان باشد تا زمانی که سه عنصر رهبری بی نظیر حضرت آقا و حضور مردم در صحنه و توکل بر خدا در میان باشد شما هیچ غلطی نمی توانید کنید. همه بزرگان و مورخان معروف جهان در رابطه با مردم با تمدن ایران می گویند یکی از خصلت‌های نیکو و پسندیده ایرانیان این است که وقتی پای دشمن بیگانه در میان باشد تمام مشکلات داخلی خود را کنار گذاشته و با یک ید واحد علیه آن متحد می شوند که شما این را بارها تجربه کرده‌اید .

وی در ادامه گفت: حیا کنید و بیش از این لجاجت نکنید. بر ما لازم است که با وحدت کلمه از تمام ظرفیت‌های خدادادی استفاده کنیم و کشورمان را به فضل الهی و آنطور که در شأن نظام مقدس و ملت شریف ایران است، بسازیم. از رئیس جمهور به خاطر اولین سفر ایشان به استان سیستان و بلوچستان تشکر می کنم. اقای رئیس جمهور همانطور که مستحضرید استان دارای استعدادها و ظرفیتهای فراوانی است اما علیرغم همه کارهای مفیدی که در جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و بر هیچ منصفی پوشیده نیست ولی دارای انباشتگی ها و عقب ماندگی ‌های تاریخی هستیم .

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه اشتغال و زیرساختهای استان و منطقه آزاد سیستان و بلوچستان یک اقدام جدی لازم است. استان فوق العاده گسترده است و فاصله ببین دو شهر زابل و نوبهار بیش از ۹۰۰ کیلومتر است. تقسیم استان یک ضرورت و یک فرصت است. دکتر آخوندی ضمن تقدیر از قولهای داده شده شما در زمینه راه آهن چابهار – زاهدان – زابل و بیرجند ولی این قولها یک اقدام عملی می طلبد. دستور دهید تا این پروژه فعال شود. راه‌های روستایی نیز از میانگین کشوری بسیار پایین است. پیوسته مورد سوال مردم بزرگوار واقع می شویم. لطفا مشکلات فرودگاه زابل و حاشیه نشینی را نیز حل کنید .

دهمرده افزود: جناب دکتر ظریف در رابطه با حقآبه رودخانه هیرمند و دریاچه هامون چه اقدام عملی انجام داده‌اید؟ دیپلماسی شما تاکنون به اندازه یک متر مکعب آب برای مردم بزرگوار ثمر نداشته است. وزیر کشور از شما و دکتر واعظی نیز تشکر می کنم چراکه به قول خودتان عمل کردید. در رابطه با تصویب گذرهای مرزی نیز تشکر می کنم اما دارای فراز و نشیب است. در خصوص مسائل شهرداری‌های استان سیستان به ویژه شهر زابل که دارای گرفتاریهای فراوان است علیرغم دستورات شما اقدام ملموسی صورت نگرفته است. این کار یک اقدام عملی می طلبد. وزیر جهاد کشاورزی خوشبختانه کسری بودجه طرح ۴۰ هزار هکتاری تامین و در لایحه بودجه ۹۶ نیز دیده شده. از دکتر نوبخت در این خصوص تشکر می کنم و در مجلس هم مراقبت خواهد شد. آقای حجتی از برنامه زمان بندی عقب هستیم. بیمه و مسائل ارسال شده نیازمند یک دستور جدی است .

وی در ادامه بیان کرد: میراث گردشگری سیستان به اعتقاد باستان شناسان جهان به بهشت باستان شناسان لقب گرفته است اما متاسفانه در اثر عدم توجه به زیرساختها اکثر بناها از بین رفته و در حال تخریب است. برای استفاده از این ظرفیتها باید اقدام عملی صورت گیرد. وزیر محترم نیرو خوشبختانه در سال ۹۶ ردیف بودجه برای مدیریت یکپارچه آب در نظر گرفته شده و شما در این خصوص چه اقدامی انجام داده اید؟شعار شما کار براساس علمی و کارشناسی بوده است .

نماینده زابل افزود: وزیر محترم نفت گازرسانی به سیستان اقدام جدی می خواهد. در ارتباط با قطر لوله جلسات نفس گیر انجام شده است. دکتر کلانتری ریزگردها زندگی مردم سیستان را مختل کرده است. متاسفانه براساس گزارشات شهر زابل کثیف ترین شهر جهان شناخته شده است. دریاچه هامون که روزی فرصت به شمار می رفت امروز به تهدید تبدیل شده است. وزرای کار و صنعت از نظر بیکاری رکورد دار هستید. کلنگ کارخانه لاستیک زابل به زمین خورده است اما اقدام جدی برای اشتغال صورت نگرفته است.