نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات آموزشی استان سیستان و بلوچستان به حوزه‌های سخت‌افزاری یا عمرانی باز می‌گردد و از همین رو در بودجه ۹۷ آموزش و پرورش نه تنها اعتبار بالاتری برای بهبود وضعیت آموزشی استان سیستان و بلوچستان تخصیص نداده‌اند بلکه همان اعتبار را نیز کاهش داده‌اند.

به گزارش  مجله فرهنگی،اجتماعی و خبری بیرک  بنقل از ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، محمد باسط درازهی در بازدید از مراکز آموزشی شهرستان افزود: با این بودجه نمی‌توان مشکل عمرانی آموزش و پرورش را در استان سیستان و بلوچستان برطرف کرد.

وی ادامه داد: ما متاسفانه مدارس خشتی و گلی داریم که با تنه و اسکله‌های سنگین خرما احداث شده‌اند؛ بنابراین اگر سقف این مدارس به هر دلیلی ریزش کند به مراتب خسارت‌های احتمالی آن بسیار خطرناک‌تر از مدارس کپری خواهد بود .

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران، زابلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حوزه آموزش و پرورش حوزه بسیار گسترده‌ای است که برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه علمی جامعه در حقیقت نقشی جامع ایفا می‌کند؛ بنابراین برای رشد و شکوفایی جامعه باید تمرکز و توجه ویژه‌ای به این حوزه داشت .

درازهی افزود:متاسفانه استان سیستان و بلوچستان در زمینه شاخص آموزشی در آموزش و پرورش نسبت به کشور بسیار عقب‌تر است و توازن در دوره‌ها و در ادوار گذشته نیز در این راستا رعایت نشده است؛ بنابراین بسیاری از قسمت‌های استان از جمله شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده و جنوب بلوچستان مانند چابهار در وضعیت نامناسب آموزشی قرار دارند.