آغازجشنواره فرهنگی ورزشی بومی و محلی جنوب شرق کشور در زاهدان

زاهدان – ایرنا – نخستین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های بومی و محلی جنوب شرق کشور به مدت یک روز در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان آغاز شد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره از رقابت ها ۱۴۰ ورزشکار و هنرمند استانهای کرمان، خراسان جنوبی و رضوی، یزد و کردستان شرکت دارند.
محمد امیر براهویی اجرای موسیقی سنتی، نمایش آداب و رسوم محلی و نمایشگاه صنایع دستی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این جشنواره ذکر کرد.
وی بیان کرد: همچنین نخستین دوره رقابت های کشتی کج گردان در این جشنواره کشوری در حال برگزاری است.
وی گفت: رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی و برخی مسئولان این فدراسیون در این دوره از رقابت ها شرکت دارند.
وی افزود: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته ها زمینه جذب حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
براهویی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان های سرآمد در رشته بازی های بومی و محلی است به گونه ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.
وی از برگزاری دوره مربیگری درجه سه بازی های بومی محلی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این دوره از کلاس های داوری بهمن ماه با حضور افزون بر ۷۰ نفر در این استان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا هم اینک ۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.