قصرقند – شهرداری شهر «ساربوک» واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان با حضور جمعی از مسئولین افتتاح شد.

به گزارش  گروه خبری بیرک  بنقل از مهر، پیش از ظهر امروز با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری سیستان و بلوچستان، فرماندار شهرستان قصرقند، بخشدار ساربوک، اعضای شورای شهر و همچنین تعدادی از معتمدین و مردم شهرداری شهر «ساربوک» افتتاح شد.

فرماندار شهرستان قصرقند در این مراسم زمان تشکیل دهیاری ساربوک را سال ۱۳۷۸ بیان کرد و از زحمات بخشداران سابق تشکر و قدردانی کرد.

حمیرا ریگی ضمن تشریح فعالیت های دهیاری ساربوک، گفت ۳۰۰ متر پیاده رو سازی با همکاری و مشارکت مردم، احداث ساختمان و مهمان سرای آتش نشانی، بازسازی میادین و بلوارها، روکش آسفالت، حفر چاه جهت آبیاری فضای سبز، معرفی ساربوک به عنوان شهر «بهارنارنج» از جمله فعالیت های بسیار خوب دهیاری ساربوک بوده است.

همچنین مولوی فضل الله رئیسی، امام جمعه اهل سنت شهر ساربوک نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین و تشکر از زحمات و حمایت های استاندار، نماینده مردم در مجلس، فرماندار، بخشدار، اعضای شورا و دهیاران و همه کسانی که در ارتقاء روستای ساربوک به شهر سهیم بودند، اظهار داشت: با توجه به قدمت «ساربوک» اسقرار ادارات مهمترین خواسته مردم این منطقه است.

در ادامه این مراسم مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از مردم «ساربوک» به جهت همکاری در فعالیت های عمرانی گفت: شهر «ساربوک» سی و هشتمین شهر استان است که در آن شهرداری افتتاح شده است.

محمد مهدی سلمان زاده افزود: اولین وظیفه شورای شهر «ساربوک» و همچنین شهردار چاپ دفترچه عوارض جهت ایجاد درآمد برای شهرداری و پیشنهاد بودجه توسط سرپرست شهرداری برای سال ۹۷ است.

همچنین معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور مردم بر ضرورت آموزش و تشکیل کلاس های آموزشی شهرداری و و نیروهای اداری تاکید کرد.

باقر کرد خاطرنشان کرد: حفظ کرامت مردم که از سرمایه های مهم هر شهر هستند بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم سرپرست شهرداری و شهردار آینده این نکته را مدنظر داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم ساختمان دهیاری به عنوان ساختمان شهرداری افتتاح و آقای  «هان محمد رئیسی» به عنوان اولین سرپرست

شهرداری «ساربوک» معرفی شد.