فرماندار سراوان گفت: سفال کلپورگان که اخیرا ثبت جهانی شده مزیت مهم منطقه جهت ایجاد اشتغال است.

به گزارش آوای سرحد بنقل از ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان درویش نارویی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سراوان اظهار کرد: اشتغال فراگیر و ایجاد اشتغال روستایی و عشایری که نیاز به دریافت تسهیلات دارد از مهم‌ترین اولویت‌های دولت به شمار می‌رود .

وی با اشاره به آموزش و اطلاع‌رسانی درست به مردم جهت دریافت تسهیلات اشتغال، افزود: متولیان امر در این زمینه اطلاعات کامل در اختیار متقاضیان قرار دهند.

نارویی همچنین وجود برخی مشکلات ساختاری فرهنگی را یکی از موانع توسعه اقتصادی ذکر کرد و افزود: مزیت‌های مهمی در شهرستان سراوان در مقایسه با سایر نقاط استان وجود دارد که باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد و جوانان را به سمت اشتغال فراگیر سوق داد.

فرماندار سراوان با اشاره به مزیت‌های اشتغال‌زای سراوان، تصریح کرد: ایجاد بازارچه‌های مرزی جدید در حوزه شهرستان سراوان کمک بسیار زیادی درزمینهٔ اقتصادی خواهند داشت‌؛ هم‌چنین ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری ازجمله صنایع‌دستی، فرش بلوچی، سوزن‌دوزی و سفال کلپورگان که اخیرا ثبت جهانی شده می‌توانند به‌عنوان مزیت‌های مهم منطقه جهت ایجاد اشتغال تلقی شوند.

وی ایجاد کارگاه آموزشی برای افراد جویای کار را از سوی ادارات مرتبط ضروری دانست و خطاب به اعضای کارگروه گفت: دولت مصمم است تا در حوزه اشتغال گام‌های مهمی بردارد بنابراین تمام لایه‌های دولت جهت محقق شدن این موضوع انسجام داشته باشند.

این مطلب را از دست ندهید :