معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران نمایشی متفاوت از تاریخ، تمدن و هویت چند هزار ساله خود را به دنیا عرضه می‌کند.

به گزارش  گروه خبری بیرک  بنقل از تسنیم  مجتبی میرحسینی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری ایران در سال ۱۳۹۶ با چهار غرفه اصلی شامل غرفه گردشگری کودک، گردشگری غذا، غرفه معرفی ظرفیت‌های استان و غرفه منطقه آزاد چابهار با رویکرد گردشگری دریایی، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته با هدف بذرافشانی برای تغییر نگاه‌ها به استان حضوری بسیار پررنگ دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان به ظرفیت‌های سخت‌افزاری استان در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: دو سیاه چادر عشایری، یک کپر بلوچی و یک خانه روستایی سیستان، سه گروه موسیقی سنتی در کنار صنعتگران صنایع دستی استان و راهنمایان سفر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری سیستان و بلوچستان را به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به اضافه شدن غرفه گردشگری کودک به توانمندی‌های سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اینکه کودکان در خانواده محرک اصلی سفر هستند، در این نمایشگاه به موضوع گردشگری کودک توجه ویژه‌ای خواهیم داشت و از ظرفیت‌های ایجاد شده در این زمینه در روزهای آینده رونمایی می‌شود.

میرحسینی ادامه داد: ساخت و ارائه عروسک‌های سنتی استان، ایجاد محلی برای نقاشی کودکان و به تصویر کشیدن جاذبه‌های گردشگری استان توسط آن‌ها و همچنین موسیقی، برخی از فعالیت‌های غرفه گردشگری کودک است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال شکوفایی صنعت گردشگری استان است، خاطر نشان کرد: از آنجایی که گردشگری محور توسعه استان است برای حل مشکلات اقتصادی سیستان و بلوچستان ابتدا سعی در رونق بازار گردشگری داخلی استان و اشباع این بازار از حضور گردشگران داخلی داریم تا بتوانیم تا سال ۱۴۰۰ بازار گردشگری خارجی را فعال کنیم.

وی افزود: این نمایشگاه از سوم تا ششم بهمن در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران با حضور ۴۰ شرکت گردشگری خارجی و بیش از ۴۷۰ شرکت گردشگری داخلی برگزار می‌شود.

گردشگری سیستان و بلوچستان