سال جاری دو هزار خانوار نیازمند جدید شناسایی و تحت حمایت این نهاد قرار گرفتند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان به تشریح فرآیند ثبت اطلاعات خانوارهای نیازمند در سامانه نظام جامع حمایتی این نهاد پرداخت.

به گزارش  گروه خبری بیرک  بنقل از سایت خبری کمیته امداد، اسماعیل بذرافشان، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: تعداد زیادی از خانوارها در مرزهای جنوبی و شمالی این استان زندگی می کنند که با وجود ایرانی بودن اما متاسفانه تاکنون موفق به گرفتن مدارک نشدن و این در حالی است که مشکلات جدی برای حمایت از افراد نیازمند بدون هویت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افراد نیازمند صرفا به دلیل نداشتن مدارک هویتی در نوبت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود: سیستان و بلوچستان به لحاظ وسعت، پراکندگی و نیز همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان بیشترین جمعیت فاقد شناسنامه را به خود اختصاص داده است بنابراین اگر قانونی تصویب شود که افراد بی شناسنامه را کمیته امداد می تواند تحت حمایت قرار دهد ارائه خدمت و حمایت از آنها توسط این نهاد انجام خواهد گرفت.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: نداشتن مدارک شناسایی از جمله شناسنامه سبب شده است این افراد با وجود مشکلات مالی در زمینه های مختلف از جمله آموزش، تحصیل، اشتغال، درمان و ازدواج از هر نوع امکانات و خدمات دولتی بی‌بهره شوند.

بذرافشان یادآور شد: امسال با تلاش و پیگیری اداره کل حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مرکز دو هزار خانوار دارای شرایط مددجویی تحت حمایت قرار گرفتند و افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند همچنان در چرخه حمایتی امداد تا مرحله توانمندسازی باقی می مانند و در نهایت با خودکفا شدن مددجویان افراد مستحق‌تری زیر چتر حمایتی این نهاد قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه ۹۹ هزار و ۸۱۰ خانوار به صورت مستقیم از حمایت های این نهاد بهره مندند، افزود: تاپایان آذرماه سال جاری ۵۸ میلیارد و ۵۷۲ میلیون تومان برای کمک معیشت خانوارهای تحت حمایت پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در ادارات کمیته امداد شهرستان های مختلف این استان کارگروه های پایش فقر با اولویت مناطق روستایی و محروم تشکیل شده است، افزود: این نهاد با همکاری و تعامل بیشتر با دستگاه های اجرایی و خیران در حوزه‌های گوناگون به منظورافزایش رفاه کیفیت زندگی خانوارهای مورد حمایت برنامه های متعددی در دست اقدام دارد.