بندری و اموراقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: دومین محموله آهن آلات رول آهن به وزن ۵ هزار و ۵۰۰ تن توسط کشتی Ocean Master (اوشن مَستر) از کشور کره جنوبی در بندرچابهار پهلوگیری و تخلیه کرده است.

به گزارش آوای سرحد حسین شهدادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارتخلیه این کشتی بمدت یک روز و در ۱۷ ساعت انجام شده است.
وی بیان کرد: آهن آلات رول آهن برای تأمین مواد اولیه مورد استفاده کارخانجات تولیدی استان سیستان و بلوچستان وارد شده است.
وی ادامه داد: نخستین کشتی آهن آلات در ماه گذشته (آذرماه)با نام کاربین هارمونی از کره جنوبی وارد بندر چابهار شده بود.
چابهار واقع در ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان هم اینک دارای ۲ بندر بزرگ و مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری است که تاکنون چه در زمان جنگ و چه پس از آن نقش بسیار مهمی در صادرات و واردات کالا داشته اند.
اسکله بندر شهید بهشتی چابهار با مساحت ۲۴۰ هکتار، محوطه های بارانداز ۱۶ هکتار، انبارهای مسقف ۳۰هزار متر مربع و اسکله شهید کلانتری نیز دارای ۳۰ هزار متر مربع مساحت، ۳۵ هزار متر مربع بارانداز، ۳۰ هزار مترمربع انبار مسقف و ۱۴هزار و ۵۰۰ مترمربع محوطه کانتینری است.
بندر شهید بهشتی پنج پست اسکله و شهید کلانتری نیز پنج پست اسکله برای پهلوگیری شناورهای تجاری دارند که سه پست از اسکله شهید بهشتی چند منظوره و یک پست اسکله نفتی و اسکله شهید کلانتری نیز دارای یک پست چند منظوره و سه پست کالاهای عمومی است.
بندر شهید بهشتی از سال ۱۳۶۲همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب و بندر شهید کلانتری نیز در همان سال بطور رسمی افتتاح شده است.
طرح توسعه بندر شهید بهشتی نیز امسال با حضور رئیس جمهوری و میهمانان داخلی و خارجی افتتاح شد و اکنون توان پذیرش و پهلوگیری کشتی های بزرگ با بیش از ۱۰۰ هزار تن ظرفیت را دارد.

انتهای پیام/