معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: موسسه خیریه انصار الحجه ۱۱ میلیارد ۳۱۰ میلیون ریال برای توزیع سبدکالا میان خانوارهای ایتام این استان کمک کرد

به گزارش  گروه خبری بیرک  بنقل از ایرنا محمودمیرامامی اظهار داشت: با هدف تقویت و گسترش امر مهم مشارکت‌های مردمی در بعد بهره‌ گیری از ظرفیت خیران و موسسات خیریه برای رفع مشکلات نیازمندان و ایجاد زمینه توانمندسازی آنان نشست های مشترکی با موسسه خیریه انصارالحجه استان خراسان رضوی در مشهد انجام شد.
وی افزود: در این زمینه ۱۱ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی با همکاری این موسسه به خانوارهای یتیم، سادات و بیماران صعب العلاج در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان اهدا شد.
وی بیان کرد: سه هزار و ۷۳۹ خانوار در قالب هشت هزار و ۴۴۵ نفر در سیستان و بلوچستان از این کمک‌ها بهره ‌مند شدند.
وی ادامه داد: کمک های در نظر گرفته شده این موسسه علاوه بر خانوارهای بی‌سرپرست و یتیم به سادات نیازمند و بیماران صعب العلاج نیز اختصاص یافت.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کمک‌های غیرنقدی شامل بسته های حمایتی از قبیل مرغ، ماکارونی، چای، برنج، روغن، قند، رب، پنیر و پارچه میان مددجویان این استان توزیع شد، گفت: همچنین خانوارهای نیازمند از کمک های نقدی به ازای هر نفر ۵۰۰ هزارریال بهره مند شدند که این رقم برای سادات ۷۰۰ هزار ریال بوده است.
امامی تاکید کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری موسسات عام المنفعه به منظور زدودن قسمتی از آلام نیازمندان و ایتام این نوع کمک‌ها بیش از پیش در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان تداوم یابد.
وی بیان کرد: جذب و نگهداشت خیران در موضوع زکات، صدقه، اکرام، مناسبت‌ها و مراکز نیکوکاری و توسعه خدمات الکترونیکی در جذب مشارکت‌های مردمی از جمله اقدامات اساسی این نهاد محسوب می شود.