یادداشت روز  :

خشکسالی در ایران و منطقه محروم سیستان و بلوچستان و ضرورت طلب رحمت های پروردگار

محمد امین میربلوچ زهی –پایگاه خبری بیرک

خشکسالی در ایران و منطقه محروم سیستان و بلوچستان از مشکلات عمده بوده که دامن گیر مردم شده و برای حل شدن مشکلات بی آبی و کمبود شدید آب، طلب رحمت های پروردگار و پشیمانی از گناهان از ضرورتهای اجتناب ناپذیر است.
در شهرهای سیستان و بلوچستان علمای اهل تشیع و تسنن بر اهمیت حضور در صحرا و بیابان و تضرع در بارگاه خدای متعال جهت فرود آوردن برف و باران رحمت تاکید کرده اند و این شیوه از سنت های برجای مانده از پیامبر اکرم (ص) است و باید هر فرد مومن و مسلمان به آن اهمیت بدهد.
هم اینک در موسم بارشها قرار داریم و ابرهای باران زا می آیند و می روند و آسمان بر زمین بخیل شده است لذا همگان باید در اعمال خود تجدید نظر کنیم.
خشکسالی و بی آبی در شهرها و مناطق سیستان و بلوچستان به شرایط دشوار و اضطرار رسیده و متاسفانه حیات وحش و حیوانات و گیاهان آسیب دیده اند، رودخانه ها و چشمه سارها و چاه و قناتها خشک شده اند و کشاورزی ها و دامداری ها از بین رفته و روستائیان به شهرها مهاجرت کرده و روستاها خالی از سکنه شده اند، لذا باید همه ما متوجه ذات پروردگار یگانه باشیم تا رحمتهایش را بر ما ارزانی بدارد.
صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از سامانه های نوین آبیاری و غیره گرچه می توانند اندکی از هدر رفت آب جلوگیری کنند اما با نزول بارش ها و سیراب شدن زمین می توان به آینده امیدوار شد زیرا اگر آب باشد، آبادانی می آید و نشاط به زمین و جامعه هدیه می شود.
امیدواریم خداوند متعال به فریاد مردم دردمند و نیازمند برسند و رحمت های خود را از مردم ما دریغ نکنند.