رئیس صندوق رفاه دانشجویان خبرداد؛

برنامه‌ریزی برای ساخت اولین سرای دانشجویی متاهلی در سیستان و بلوچستان

سرای دانشجویی متاهلی در سیستان و بلوچستان

سرای دانشجویی متاهلی در سیستان و بلوچستان

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در نشست با رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه سیستان و بلوچستان،از برنامه‌ریزی برای ساخت اولین سرای( خوابگاه) دانشجویی متاهلی در دانشگاه سیستان و بلوچستان با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان خبر داد .

به گزارش مجله خبری بیرک به نقل از  ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدان مهر در بازدید از امکانات رفاهی دانشگاه سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به تاکید وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوزی مبنی بر برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای تامین سراهای متاهلی، صندوق رفاه توانسته است با هم افزایی منابع بانکی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای احداث، خرید و تکمیل سراهای دانشجویی جدید در سال ۹۷ پیش بینی کند تا در اختیار دانشگاه های متقاضی کشور قرار گیرد .

وی افزود: بر این اساس عملیات ساخت ۲۰۰ سرای دانشجویی جدید آغاز می شود تا کمبود ساخت سراهای دانشجویی (مجردی و متاهلی) در دانشگاه های کشور جبران شود .

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: همانطور که در قانون برنامه ششم نیز دیده شده است، قرار است از سال آینده ساخت خوابگاه‌های متاهلی با جدیت بیشتری در دانشگاه‌ها پیگیری شود .

یزدان مهر با اشاره به درخواست ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان برای ساخت خوابگاه متاهلی گفت: صندوق رفاه دانشجویان اعلام آمادگی می‌کند که با توجه به نیاز دانشجویان متقاضی و شرایط منطقه، با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و تامین یارانه سود و کارمزد از سوی صندوق در این زمینه اقدام اساسی صورت گیرد .

مشاور وزیر علوم از توجه جدی صندوق رفاه دانشجویان به کمک به دانشجویان کم بضاعت خبر داد و افزود: مقرر شد صندوق رفاه مبلغی نیز به صندوق خیریه دانشگاه سیستان و بلوچستان به منظور حمایت از دانشجویان کم بضاعت کمک کند .

یزدان مهر به اهمیت ورزش و سلامتی دانشجویان نیز اشاره کرد و افزود: مقرر شد صندوق رفاه دانشجویان نسبت به تجهیز اتاق تندرستی در خوابگاه های دانشگاه سیستان و بلوچستان اقدام کند .

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین از کمک ۱۰ میلیارد ریالی برای تکمیل غذاخوری دانشگاه سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: با این کمک انشاالله سالن بزرگ غذاخوری این دانشگاه تا پایان اسفند ماه با حضور مسئولان ارشد وزارت علوم افتتاح و در اختیار دانشجویان قرار گیرد .

مشاور وزیر علوم خاطر نشان کرد: در راستای حمایت بیشتر ازاین دانشگاه مقرر شد ۶۰ درصد پول واریزی دانشگاه بابت اجاره بها به حساب دانشگاه بازگردانده شود تا در تعمیر، تجهیز و بهسازی فضاهای دانشجویی دانشگاه هزینه شود .

یزدان مهر تصریح کرد: با توجه به ارتقای سراهای دانشجویی از رتبه ۴ و ۳ در این دانشگاه و با توجه به نیازها و برآوردها در مجموع کمک‌های ارزنده‌ای به دانشگاه سیستان و بلوچستان شده است .

در این بازدید که دکتر عباس قنبری عدیوی قائم مقام رییس صندوق رفاه نیز حضور داشت مهندس یزدان مهر به اتفاق دکتر بندانی رئیس دانشگاه ومعاونان و اعضای هیات رئیسه از سراهای دانشجویی، غذاخوری و سایر امکانات رفاهی این دانشگاه سیستان و بلوچستان بازدید کردند .

مهندس یزدان مهر و همراهان در ادامه سفر دو روزه خود به استان سیستان و بلوچستان با حضور در شهرستان خاش از دانشکده صنعت و معدن این شهر نیز بازدید و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات رفاهی این دانشکده قرار گرفتند .

مشاور وزیر علوم از کمک به ساخت سرای دخترانه در دانشکده صنعت و معدن خاش با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان خبر داد و افزود: با توجه به نیاز شدید دانشجویان دختر این دانشکده مقرر شد از محل پرداخت سود بانکی و مشارکت این صندوق، خوابگاه دخترانه با ظرفیت اسکان ۱۵۰ نفر در این دانشکده احداث شود.