در هفته برد بالانشینان

تیم منتخب هفته بیست و دوم لیگ برتر

بازیکنان برتر هفته بیست و دوم در حالی انتخاب شده اند که میان نفرات برتر سه بازیکن از ذوب آهن دیده می شود .

به گزارش ” ورزش سه ” در هفته ی بیست و دوم لیگ برتر بازی های حساسی در سراسر ایران برگزار شد . اما حساس ترین بازی هفته میان استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان انجام شد و در نهایت تیم اصفهانی فاتح بازی بزرگ هفته شد . ذوبی ها در اصفهان با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل استقلال به برتری رسیدند تا با شش برد پیاپی ، کماکان صدرنشین نیم فصل دوم لیگ برتر باشند . اما دیگر بازی حساس هفته را پرسپولیس و سپاهان در تهران برگزار کردند . سپاهانی ها که با تغییر کادر فنی خود ، امید زیادی برای موفقیت در این بازی داشتند که در نتیجه ۲ بر صفر بازنده شدند و به روند نزولی خود قوت بخشیدند . قرمزپوشان پایتخت هم با این برد ، ۵۱ امتیازی شدند و به صدرنشینی خود در لیگ برتر ادامه دادند . اما دیگر بازی حساس هفته در رشت برگزار شد . نبردی شش امتیازی میان سپیدرود رشت و استقلال خوزستان برای سقوط نکردن ! این بازی حساس که با اعتراض فراوان رشتی ها رو به رو شد در آخر به تساوی ۱ بر ۱ رسید تا نبرد پایین جدولی ها برنده نداشته باشد . تراکتورسازی تبریز هم با مربی جدیدش بعد از مدت ها به برتری رسید. این تیم تبریزی با ۳ گل پدیده را در هم کوبید تا بازگشتی مقتدرانه  به لیگ داشته باشد . در این هفته چهار بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید . فولاد در یک بازی جنجالی مقابل صنعت نفت آبادان به نتیجه تساوی رضایت داد . بازی پارس جم و سایپا و هم چنین گسترش فولاد و سیاه جامگان به نتیجه ۰-۰ رسید . نفت تهران متحول شده هم در استادیوم تختی بازی باخته مقابل پیکان را با تساوی ۱ بر ۱ عوض کرد.

 

بر همین اساس تیم منتخب هفته بیست و دوم به شرح زیر است:

دروازبان:

ابراهیم عالما (سپاهان اصفهان):

شاید تعجب کنید که این بازیکن را به عنوان دروازبان برتر هفته انتخاب کرده ایم ، اما اگر بازی سپاهان و پرسپولیس را دیده باشید این حقیقت را درک خواهید کرد که عالما بهترین دروازبان هفته باشد . در روزی که سپاهان ۲ بر صفر بازی را به حریف صدرنشینش واگذار کرد ، این دروازبان سوریه ای مانع سنگین تر شدن شکست تیمش شد . در صحنه گل اول پرسپولیس ، عالما دو سوپر واکنش به صورت متوالی از خود به جا گذاشت و شاید اگر تعلل مدافعان سپاهان نبود ، گل اول پرسپولیس به ثمر نمی رسید . چند دقیقه بعد از گل پرسپولیس ، گادوین منشا در یک ضد حمله فرصت داشت تا فاصله را دو برابر کند ولی عالما با یک سوپر واکنش توپ را از جلوی پای مهاجم پرسپولیس ربود تا تیمش با دریافت یک گل به رختکن برود . در شروع نیمه دوم هم این دروازبان با واکنشی به موقع شوت وحید امیری را به کرنر فرستاد . آخرین شاهکار دروازبان سوریه ای در مصاف تک به تکش با بشار رسن نمایان شد . عالما این بار هم با واکنشی زیبا توپ را از زیر پای هافبک پرسپولیس ربود و او را ناکام گذاشت . شاید اگر عالما نبود ، سپاهان شکست سنگین تری را تجربه می کرد .

 

 

مدافعان:

خالد شفیعی (ذوب آهن اصفهان):

این مدافع پس از سپری کردن دورانی نا موفق در کره جنوبی به ایران برگشت و شاگرد امیر قلعه نویی شد تا به روزهای اوجش باز گردد . در بازی با استقلال تهران خالد شفیعی به همراه وحید محمدی زاده زوج مستحکمی را تشکیل دادند و اگر اشتباه بازیکن جوانشان نبود ، شاید همان یک گل را هم دریافت نمی کردند . اما شفیعی علاوه بر اینکه در فاز تدافعی تیمش مشارکت فعالی داشت ، یکی از عناصر هجومی تیم قلعه نویی بود . این مدافع با پرتاب اوت دستی های فراوان موقعیت های متعددی برای هم بازیانش خلق کرد که آن ها استفاده نکردند . حتی شفیعی در یک موقعیت با شوتی سنگین دروازه استقلال را تهدید کرد که با واکنش به جای سید حسین حسینی همراه شد .

 

 

شجاع خلیل زاده (پرسپولیس تهران):

مدافع شمالی قرمزپوشان پایتخت که یکی از ستاره های تیمش در لیگ هفدهم است ، بار دیگر در یکی از بازی های حساس پرسپولیس خوش درخشید . این بازیکن که در کنار سید جلال حسینی بهترین خط دفاع لیگ را تشکیل داده است ، در این بازی به خط حمله تیم سابقش اجازه خود نمایی نداد تا بار دیگر به کمک بیرانوند و حسینی کلین شیت دیگری ثبت کنند . اما این پایان هنر نمایی پسر شجاع پرسپولیس نبود . این مدافع در صحنه گل دوم تیمش با نفوذ خود سانتر زیبای فرشاد احمدزاده را با ضربه ی سری زیبا و مهار نشدنی تبدیل به گل دوم پرسپولیس کرد . گل خلیل زاده به گواه کارشناسان یکی از زیبا ترین گل های این فصل بود که با ضربه سر به دست آمده است .

 

 

محسن بنگر (نفت تهران):

در این هفته ها قرار گرفتن بازیکنان پا به سن گذاشته نفت در ترکیب هفته برایمان عادی شده است . اما در هفته بیست و دوم محسن بنگر شایستگی حضور در تیم برتر را داشت . این مدافع مقابل پیکان ، بسیاری از حملات تیم حریف را خنثی کرد تا تیمش بیشتر از یک گل دریافت نکند . اما نکته جالب این است که بنگر تک گل نفت را به ثمر رساند تا این تیم علاوه بر به تعادل کشیدن بازی به روند صعودی خود در جدول ادامه دهد . گل بنگر مقابل پیکان دومین گل این بازیکن در ۳ هفته ی اخیر است .

 

 

هافبک ها:

محسن ربیع خواه (پرسپولیس تهران):

هافبک دفاعی تیم صدرنشین مسابقات لیگ برتر با قدرت ، دومین هفته متوالی هم در ترکیب تیم هفته قرار گرفت . و اما ربیع خواه درست همان بازیکنی است که برانکو می خواهد . جنگجو ، دونده ، بی حاشیه و مهم تر از همه در خدمت تیم ! این بازیکن با حضورش در ترکیب پرسپولیس و در کنار حسین ماهینی به خوبی جای خالی کامیابی نیا را پر کرده و خیال برانکو و هواداران پرسپولیس را راحت کرده است .
ربیع خواه با حضور به موقعش در یک سوم دفاعی پرسپولیس و جنگ هایی که برای تصاحب توپ راه می اندازد ، یکی از بازیکنان موثر برانکو در فاز تدافعی تیمش است . این بازیکن با بازی هایی که در لیگ هفدهم از خود به نمایش گذاشته ، ثابت کرده است که برانکو بی جهت آن را جز مهره های ثابت تیمش قرار نداده و لیاقتش را داشته است .

 

 

روزبه چشمی (استقلال تهران):

در روزی که استقلال باخت ، روزبه چشمی یکی از بازیکنان برتر تیمش در اصفهان بود . شاید بازی دیروز ؛ جز معدود مسابقات این فصل باشد که چشمی در پست هافبک دفاعی در ترکیب قرار گرفت است . این بازیکن با پوشش فضای جلوی خط دفاع استقلال ؛ عملا امید ابراهیمی را آزاد کرد تا در حملات تیمش حضور موثر داشته باشد . اما چشمی در نیمه دوم حرکت پا به توپ خوبی هم از خود نشان داد . در یکی از این موقعیت ها ، هافبک ملی پوش استقلال با جا گذاشتن چند بازیکن ذوب آهن یک موقعیت استثنایی برای شجاعیان خلق کرد که با بی دقتی این بازیکن این فرصت طلایی برای استقلال از بین رفت .

 

 

قاسم حدادی فر (ذوب آهن اصفهان):

بازگشت حدادی فر به تیم ذوب آهن بعد از رهایی از بند مصدومیت ، می تواند بهترین خبر برای قلعه نویی و طرفداران این تیم اصفهانی باشد . در بازی روز گذشته مقابل استقلال تهران ، حدادی فر با حضورش در زمین ، تیمش را از آشفتگی خارج کرد و نظم قابل قبولی به خط میانی تیمش بخشید . کاپیتان ذوبی ها ؛ علاوه بر این که در مواقع حساس به کمک خط دفاعی تیمش می آمد ، وظایف خود در بازیسازی هم به خوبی برای ذوب آهن انجام داد . حدادی فر با هوش بازی خوانی خود یکی از عوامل موثر در برد شیرین امروز سبز پوشان اصفهانی بود .

 

 

احسان پهلوان (تراکتورسازی تبریز):

بعد از مدت ها شاهد برد تراکتورسازی تبریز بودیم . این تیم با درخشش سرباز جدید خود یعنی احسان پهلوان ؛ بعد از مدت ها طعم برد را چشید . شاید بتوان پهلوان را بهترین بازیکن این هفته هم انتخاب کرد . این بازیکن در مقابل پدیده ، دو گل حساس و زیبا برای تیمش به ثمر رساند . اولین گلش در دقیقه ۸۲ و بر روی نفوذش در عمق دفاع پدیده به دست آمد . پهلوان پس از دریافت پاس ارسالی از مهدی پور ، با یک سر توپ دروازبان و دفاع پدیده را محو کرد و با ضربه فنی و آرام گل اول خود و دوم تیمش را به ثمر رساند . اما این پایان کار پهلوان نبود . این بازیکن در دقیقه ۹۰ هم با نفوذ به دفاع از هم پاشیده پدیده ، دروازبان این تیم مشهدی را با دریبل عجیبی از پیش روی برداشت تا علاوه بر این که گل سوم تراکتور را به ثمر برساند ، در این بازی دبل هم کرده باشد .

 

 

 

سید محمد حسینی (ذوب آهن اصفهان):

و اما بهترین بازیکن بازی بزرگ هفته؛ بی شک سید محمد حسینی است . این هافبک خلاق و دونده ذوب آهن با جا به جایی ها و نفوذ های سریعش ، خط دفاع و هافبک استقلال را با دردسر مواجه کرد . اما شاهکار این بازیکن در صحنه گل دوم و ۳ امتیازی ذوب آهن رقم خورد . حسینی با حضور به موقعش در محوطه جریمه استقلال سانتر ارسالی ربیع عطایا از جناح چپ حریف را بالا تر از مدافعان استقلال به گوشه ی دروازه سید حسین حسینی فرستاد تا ذوب آهن را به ششمین برد پیاپی خود برساند و به شایستگی درتیم برتر هفته قرار بگیرد .

 

 

مهاجمان:

 

ارسلان مطهری (تراکتورسازی تبریز):

بازیکن جوان و آینده دار فوتبال ایران که یک نیم فصل ناموفق را در پارس جنوبی جم سپری کرده بود ؛ با حضور در تراکتور علاوه بر گذراندن سربازی به دنبال احیا خود است. مطهری در بازی تیمش مقابل پدیده یکی از بازیکنان موثر تراکتورسازی در این بازی بود . وی با سرعت مثال زدنی و قدرت حمل توپش تحرک بسیاری را به خط حمله تراکتور بخشید و در چند صحنه برای هم تیمی های خود موقعیت گل ساخت و آن ها با بی دقتی از دست دادند . مطهری در دقیقه ۸۸ بازی یک شوت سر ضرب و دیدنی هم به سمت دروازه جلالی راد شلیک کرد که با واکنش این دروازبان ، ناکام ماند .

 

 

لوسیانو پریرا (صنعت نفت آبادان):

بی شک ستاره نفتی های آبادان در هفته های اخیر ، لوسیانو پریرا ملقب به شیمبا است . این بازیکن در هفته های اخیر برای تیم کمالوند گل های خوبی به ثمر می رساند . پریرا در دومین بازی متوالی موفق شد با ضربه سر برای نفت آبادان گل به ثمر برساند . این بازیکن در بازی قبلی تیمش مقابل استقلال در جام حذفی هم تک گل تیمش را با ضربه ی سری دقیق وارد دروازه رحمتی کرد و در این هفته مقابل فولاد ، سانتر مسعود ابراهیم زاده را در حالتی سخت و با ضربه ی سر داخل دروازه حامد لک قرار داد .  پریرا در حال حاضر با ۸ گل زده در تعقیب مرتضی تبریزی و علی علیپور در جدول گلزنان لیگ برتر است .