مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی و شیلاتی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

احداث شهرک های کشاورزی در بندر چابهار

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی و شیلاتی وزارت جهاد کشاورزی در چابهار گفت: مطالعات اولیه برای ایجاد شهرکهای کشاورزی در نواحی پایین دست سد زیردان در حال انجام است.

به گزارش ایسنا-  منطقه سیستان و بلوچستان، منصوری در بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان چابهار افزود: در بازدید از اراضی پایین دست سد زیردان و کهیر به این نتیجه رسیدیم که عرصه های یاد شده بسیار مستعد کشت گلخانه ای است.

منصوری تصریح کرد: با توجه به طرح های انتقال آب از دریا و استقرار آب شیرین کن ها در این مناطق به دنبال آن هستیم که در عرصه های منابع طبیعی ساحل چابهار و پایین دست سدهای کهیر و زیردان شرایط کشت گلخانه ای و پرورش میگو را فراهم کنیم.

وی از کشت گلخانه ای به عنوان روشی یاد کرد که بهره وری آن می تواند به ۱۰ برابر کشت غیرگلخانه ای برسد و همچنین اشتغالزایی بالاتری نسبت به روش های سنتی داشته باشد.

منصوری گفت: شرایط جوی از مهمترین متغییرهای تأثیر گذار در تولید محصولات کشاورزی می باشد و با آگاهی یافتن از شرایط جوی و پتانسیل های اقلیمی کشاورزی مناطق، می توان از منابع با راندمان بالاتری استفاده نمود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های مختلف در کنار آب و هوای ویژه سبب شده است در تمامی فصول سرسبزی و طراوت ویژه ای در بخش هایی از استان مشاهده شود.

همچنین رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: کشت غلات، نباتات علوفه ای، محصولات جالیزی و تولیدات باغی بویژه میوه های گرمسیری شامل خرما، موز، مرکبات، انبه، خربزه درختی، چیکو، گواوا، پسته و انگور منحصر به فرد یاقوتی و تولیدات گلخانه ای بخشی از قابلیت های کشاورزی و باغی سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهد.

به گفته رضا نجفی تولید محصول ارگانیک عاری از هر گونه سموم شیمیایی یکی از اولویت های جهاد کشاورزی است.

وی تاکید کرد: سهم عمده ای از اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است.

نجفی افزود: با بررسی استعدادهای کشاورزی ،توان تولید محصولات کشاورزی در استان افزایش می یابد.