دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با دو اختراع در مسابقات جهانی اختراعات iifme زیر نظر وزارت علوم کشور کویت و سازمان ملل متحد و فدراسیون جهانی مخترعین موفق به کسب مدال طلا شد.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک بنقل از  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با دو اختراع در مسابقات جهانی اختراعات iifme زیر نظر وزارت علوم کشور کویت و سازمان ملل متحد و فدراسیون جهانی مخترعینموفق به کسب مدال طلا شد.

این مسابقات به صورت مستقیم زیر نظر امیر کویت و طلال جاسم الخرافی یکی از وزرای مجلس کویت برگزار شد و در این دوره از مسابقات ٣۶ کشور در حوزه‎های مختلف حضور داشتند.

احمد فدائی، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با دو طرح دستگاه تصفیه آب دریا و کیف هوشمند در این مسابقات شرکت و موفق شد برای اختراع دستگاه تصفیه آب دریا علاوه بر مدال طلا، جایزه و مدال ویژه این دوره را به خود اختصاص دهد و این دستگاه به عنوان طرح برتر در حوزه محیط زیست نیز انتخاب شود.

دستگاه تصفیه آب دریا با روشی نو و تکنولوژی جدید برای نخستین بار در دنیا می‌تواند آب دریا را جهت کشاورزی و آشامیدن تصفیه سازی کند به طوری می‎توان گفت: با استفاده از این دستگاه بیابان‎ها آباد و ایجاد اشتغال و کمبود آب شیرین را جبران کرد.

دومین اختراع با عنوان کیف هوشمند با چندین لایه امنیتی بسیار بالا برای حمل اسناد پول و تجهیزات است که از جمله ویژگی‎های منحصر به‏ فرد این کیف بدنه فیبر کربنی و رمز بسیار پیشرفته و دو قسمتی بودن لایه امنیتی آن است به طوری که با استفاده از هیچ قفل بیرونی باز نمی‎شود و فقط در صورت رسیدن به مقصد و ارسال دستور از مبدا باز می‎شود.

این طرح نیز در حوزه امنیت و الکترونیک توانست حائز مدال طلا شود.