علی کُرد نماینده مردم خاش و میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد عصر امروز در جمع مردم، مسئولین،علما و معتمدین شهرستان خاش در حضور استاندار با بیان مشکلات و مطالبات بر لزوم ایجاد کارگروه های مختلف برای توسعه وپیشرفت استان تاکید کرد

علی کرد نماینده مردم خاش

بگزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک، علی کُرد ضمن تقدیر از حضور استاندار سیستان و بلوچستان در خاش و تبریک دهه مبارکه فجر گفت:باتوجه شناختی که استاندار از پتانسیل ها و شاخص های توسعه و پیشرفت استان دارد امیدواریم با تشکیل کارگروه های ویژه در زمینه های مختلف رسیدگی به حوزه انتخابیه خاش در دستور کار باشد و این منطقه با عدالت در کمیته های برنامه ریزی مطرح شود.

وی عدم تخصیص اعتبارات را از مشکلات اساسی دانست و گفت:در سال گذشته به حوزه انتخابیه خاش با شهرستان ها و بخش های تابعه در بحث تخصیص اعتبار برای حل مشکلات آب فقط ۱۷% اعتبار اختصاص داده شد که با این درصد مشکلی حل نمیشود و نمیتوان به مردم پاسخ مناسبی ارائه کرد.

وی افزود:در بحث پروژه های عمرانی تنها ۳۰% تخصیص اعتبار داشته ایم و بواسطه این مقدار کم اکثریت پروژه های عمرانی استان تعطیل شده است که میطلبد استاندار با توجه به محرومیت استان از مرکز کشور در تخصیص اعتبار به استان در سر فصل های مختلف نهایت تلاش خود را انجام دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:پروژه گازرسانی به حوزه شهرستان خاش مورد بی مهری قرار گرفته که در چهار سال گذشته فقط ۸۲ کیلومتر شبکه داخلی انجام شده و با توجه موقعیت مکانی شهرستان خاش که حد فاصل دو شهرستان زاهدان و ایرانشهر واقع شده است،از مطالبات بحق مردم خاش است.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی عدم استقرار ادارات در بخش های ایرندگان و نوک آباد،کم توجهی به
تقسیمات کشوری در ارتقای دهستان پشتکوه به بخش سرحد با جمعیتی نزدیک به ۱۸ هزار نفر،ارتقای بخش ایرندگان به شهر با سابقه استقرار بخشداری بمدت ۱۵سال،ارتقای بخش نوک آباد به شهرستان با عنایت به اینکه بخش مذکور در مسیر دو جاده ترانزیتی قرار گرفته و مجتمع کشت و صنعت در این بخش است،در بحث مرزی حل مشکل تردد مرزی در منطقه روتک و حل مشکل سوختی ۱۰۶۲ موتور پمپ ،مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تامین بیش از پیش امنیت را از مهم ترین مطالبات عنوان کرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اذعان داشت:احزاب باید طبق قانون و مقررات بوده و بر پایه ارزش های انقلاب اسلامی استوار باشد و ما حرمت میگذاریم به افرادی که از اول انقلاب تا کنون با احزاب مختلف به مردم خدمت کرده اند و در صدد رفع مشکلات آنها سعی و تلاش داشته اند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای گفت:استاندار محترم باید برای پیشرفت و توسعه استان در زمینه های مختلف و دستیابی به راه حل های مناسب جهت حل مطالبات و رفع مشکلات نسبت به ایجاد کارگروه ها اقدام کند.