۶ هزار مدرسه سیستان و بلوچستان از ایمنی کافی برخوردار نیستند

ساخت مدرسه

مدرسه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۱۸ هزار مدرسه سیستان و بلوچستان، حدود ۶ هزار مدرسه از ایمنی کافی برخوردار نیستند.

به گزارش مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، علیرضا راشکی در شورای توسعه و ساخت فضاهای آموزشی افزود: با توجه به جذب حدود ۲۰۰ هزار بازمانده از تحصیل، رشد جمعیت نسبت به میزان ساخت و ساز مدارس بیشتر بوده و سبب شده است سرانه سالیانه فضاهای آموزشی استان کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: اگر چه سال گذشته دو تا سه برابر نسبت به دیگر استان ها اعتبار به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت اما باید گفت که در تخصیص با مشکل رو به رو بود و از کمترین بودجه برخوردار بودیم و فقط یک سوم آن دریافت شد.

راشکی گفت: امسال هم به لحاظ تخصیص بودجه با کاهش مواجه بودیم، به طوری که در سال ۹۵، ۱۷۰ میلیارد تومان و امسال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: عزم جدی در دولت، ملت و بنیاد برکت و مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش دیده می شود، هزار مدرسه هدیه مقام معظم رهبری در نقاط مختلف کشور احداث می شود که قسمت زیادی از آن به استان اختصاص می یابد و به واسطه آن جایگاه خوبی از نظر فضاهای آموزشی پیدا خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: مشارکت خیرین مدرسه ساز در ۵ سال گذشته رشد چشمگیری داشته و مردم برای ساخت مدارس داوطلب شده اند.

راشکی خاطر نشان کرد: طرح‌های بومی سازی مدارس جایگزین مدارس کانکسی خواهد شد که در این طرح‌ها سازه‌های سبک متناسب با اقلیم بومی استان از جنس میلگرد و بتن و با تزئین نمای بومی در استان ساخته می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در ادامه با اشاره به اینکه ساخت مدارس استاندارد و رساندن سرانه فضای آموزشی این استان به میانگین کشوری نیازمند عزم ملی و اختصاص اعتبارات لازم و مشارکت خیرین است.