خرمای سراوان می‌تواند با برند ملی در حوزه اقتصادی منطقه نقش بسزایی را ایفا کند

خرما

فرماندار شهرستان سراوان در جلسه شورای اداری مشترک با معتمدین، علماء، دانشگاهیان، فرهنگیان، نخبگان، بانوان، جوانان و دیگر اقشار با حضور استاندار گفت:خرمای سراوان می‌تواند با برند ملی در حوزه اقتصادی منطقه نقش بسزایی را ایفا کند.

به گزارش مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک به نقل از  ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، درویش نارویی افزود: سراوان سرشار از استعدادهای کشاورزی و معدنی است که هنوز بصورت جدی از این استعدادها بهره برداری نشده است.

وی افزود شهرستان سراوان به عنوان مهمترین شهرستان استان از ظرفیت فرهنگی و انسانی بالایی برخوردار است.

نارویی خاطرنشان کرد: مردم سراوان همواره در انتخابات‌ها نقش به سزایی ایفا نموده اند که نشان دلبستگی مردم به نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

وی گفت: بیش از ۸۴ درصد مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مشارکت داشته‌اند که علی رغم نابرابری در حوزه توسعه و زیر ساخت‌ها  نشان علاقه مندی مردم به نظام است.

فرماندار بیان کرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در سراوان انجام شده است.

نارویی افزود: در حوزه آموزش سراوان به عنوان پایلوت استان می باشد و همه ساله رشد قابل قبولی را در دانشگاه‌ها داشته است و در کنکور امسال بیش از ۵۴ نفر رتبه زیر هزار داشته اند.

فرماندارسراوان خاطرنشان کرد: خرمای سراوان می‌تواند با برند ملی در حوزه اقتصادی منطقه نقش بسزایی را ایفا کند.

وی گفت: بیش‌از ۸۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی به پروژه های عمرانی سراوان از جمله ساخت سد ماشکید سفلی، در حوزه راه‌ها، برق، آب و کشاورزی انجام شده است.

وی تصریح کرد: وجود دو دشت مک سوخته در جالق و شمس در بم پشت بالغ بر ۶۰۰ هکتار می‌تواند در امر کشاورزی کمک به سزایی داشته باشد و موجب اشتغال ۳۰۰نفر بشود.

نارویی در پایان خواستار فعال شدن هر چه سریعتر بازارچه های مرزی در سراوان شد.