سیستان و بلوچستان در زمینه حفظ قرآن جزو برترین هاست

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه حفظ قرآن جزو استان های ممتاز در کشور و زاهدان مرکز این استان به عنوان شهر حافظان قرآن شناخته می شود.

عبدالهادی فقهی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زاهدان اظهار داشت: استان های ممتاز متعددی از حیث فعالیت های قرآنی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارند که برخی از آنها در بعضی زمینه ها برجستگی شان مشهودتر است.
وی افزود: استان های سیستان و بلوچستان در زمینه حفظ کلام الله مجید، فارس در زمینه های گوناگون فعالیت های قرآنی در سطوح مختلف سنی و خراسان رضوی در همه زمینه ها جزو استان های ممتاز شناخته می شوند.
وی که برای شرکت در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت و جشنواره هنرهای تجسمی سیستان و بلوچستان به زاهدان سفر کرده است به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری جشنواره های گوناگون قرآنی در سطح ملی، هفته های قرآن و عترت در استان های مختلف، جشن های رمضان و اجرای طرح ملی تلاوت با هدف تقویت گفتمان قرآنی در جامعه به ویژه در نسل نوجوان و جوان از مهمترین فعالیت های این معاونت است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بهار سال ۹۷ برگزار خواهد شد.
دکتر فقهی زاده خاطر نشان کرد: چهار تا پنج هزار موسسه قرآنی مردمی به صورت مشخص با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی در کشور فعالیت می کنند و هزاران نفر نیز در سطوح مختلف توجه جدی به حفظ قرآن کریم دارند.
وی تاکید کرد: بدون تردید جمهوری اسلامی از حیث توجه عملی و رسمی نهادهای دولتی و مردمی به قرآن کریم وضعیت ممتازی دارد.
به گزارش ایرنا مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت و جشنواره هنرهای تجسمی سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در سرسرای اشراق زاهدان برگزار شد.