طغیان رودخانه های محلی ۲ راه ارتباطی در سیستان و بلوچستان را بست

  مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مسیرهای فنوج – مسکوتان و مسکوتان – اسپکه در جنوب این استان به دلیل طغیان رودخانه های محلی تا اطلاع ثانوی بسته شده است..

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

 

رضا اربابی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۲ مسیر از ساعت ۲۰ امشب بر اثر طغیان رودخانه های محلی بسته شد.
وی ادامه داد: نیروهای راهداری برای بازگشایی این مسیرها در تلاش اند اما تا فروکش کردن آب از سطح مسیرها هیچ گونه اقدام جدی قابل انجام نیست.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: آسمان استان ابری است، بارندگی امشب و فردا در نیمه شمالی و جنوبی سیستان و بلوچستان به اوج خود می رسد.
مرتضی فرجی تصریح کرد: با توجه به رگباری بودن بارش ها شاهد آبگرفتگی معابر و در برخی نقاط بارش تگرگ و سیلابی شدن مسیرها و حتی طغیان رودخانه های فصلی در استان هستیم.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود .
این استان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.