بخشدار مرکزی خاش گفت: جشنواره فرهنگی، ورزشی با عنوان ۳۰ دقیقه تا نشاط و تندرستی، جشنواره غذاهای محلی و غرفه‌های محلی توانمندی بانوان در روستای چاه سم بخش مرکزی شهرستان خاش برگزار شد.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک  بنقل از  خبرگزاری فارس از خاش، جشنواره فرهنگی، ورزشی تحت عنوان ۳۰ دقیقه تا نشاط و تندرستی، جشنواره غذاهای محلی و غرفه‌های محلی توانمندی بانوان در روستای چاه سم بخش مرکزی شهرستان خاش برگزار شد.

مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش  گفت: هدف از برگزاری جشنواره های فرهنگی،ورزشی ایجاد نشاط وتندرستی در جامعه برای داشتن خانواده هایی سالم و تندرست است

شجاعی برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره‌های چند منظوره را راه مناسبی برای تغییر نگرش‌های منفی نسبت استان دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌ها در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و نمایش توانمندی‌های مردم می‌تواند در آینده و تغییر نگرش‌های منفی بسیار موثر و مفید باشد.

شجاعی تصریح کرد: برای شناخت و مطرح شدن ظرفیت‌ها، فرهنگ، تاریخ و صنایع دستی بومی و محلی مردم سیستان و بلوچستان باید نسبت به برگزاری همایش های بومی و محلی اقدام شود.

مولوی حسین زهی ضمن تقدیر از بانیان اجرای جشنواره فرهنگی،ورزشی  افزود:حضور زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی از نظر دین مبین اسلام منعی ندارد.

مولوی حسین زهی شرط حضور زنان در جامعه را حفظ عفاف و حجاب دانست و خاطر نشان کرد:حفظ عفاف و حجاب یک فریضه الهی است و دین اسلام در حضور و ورود بانوان در زمینه های مختلف سیاسی،دینی،فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی محدودیتی ندارد

وی تشریح کرد:دین اسلام حجاب را محدودیت نمیداند بلکه آن را عامل عزت و کرامت بانوان در جامعه و عرصه های مختلف عنوان کرده است

جمیله ایرندگانی مشاور امور بانوان فرمانداری خاش با تقدیر از حضور پررنگ زنان در جامعه گفت:ورزش عاملی پویا برای ایجاد نشاط، شادابی و تندرستی در زندگی است که میطلبد زنان خانواده باتوجه به نقشی که در تربیت فرزندان برعهده دارند از تندرستی وسلامت برخوردار باشند.

ایرندگانی بیان کرد: برنامه ریزی ماهیانه برای برگزاری چنین جشنواره هایی در روستاها و دهستان ها برای بانوان میتواند در ایجاد نشاط و تندرسی خانواده ها و الخصوص زنان موثر باشد

وی گفت: برگزاری جشنواره ها و همایش ها برای ظهور خلاقیت ها و توانایی های بانوان در سطح شهرستان و استان و در چشم اندازی دورتر کشور یک امر لازم و ضروری محسوب میشوند  که امیدواریم شاهد حضور پررنگ زنان در عرصه های مختلف جامعه باشیم.