۸۴۴ مادر باردار نیازمند مراقبت سلامت در زاهدان شناسایی شدند

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۸۴۴ مادر باردار نیازمند مراقبت سلامت با اجرای کمپین حامیان سلامت مادران در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.

دکتر مهدی طباطبایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مادران در مراجعه خانه به خانه مراقبان و داوطلبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در قالب اجرای کمپین حامیان سلامت مادران باردار شناسایی شدند.
وی افزود: این مادران شناسایی شده تا آن لحظه از بارداری به پایگاههای سلامت مراجعه نکرده بودند.
وی تصریح کرد: کمپین حامیان سلامت مادران باردار با شعار ‘توسعه همه جانبه در گرو سلامت مادران’ و با هدف ارتقای سلامت مادران باردار و شناسایی به موقع بارداری های پرخطر برای ارائه خدمات مورد نیاز از اوایل دی ماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه اندازی شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: از آغاز فعالیت کمپین حامیان سلامت مادران باردار به همت تیم ها، داوطلبان و مراقبان سلامت، شمار زیادی مادر با تشخیص بارداری پرخطر شناسایی شدند که با تشکیل پرونده اقدامات مراقبتی لازم به آنان ارائه می شود.
دکتر طباطبایی خاطرنشان کرد: با توجه به انجام واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال کودکان زیر پنج سال در هفته نخست اسفند، همکاران مراقب سلامت، بهورزان و داوطلبان سلامت زاهدان از فرصت مراجعه خانه به خانه استفاده کردند و ۸۴۴ مادر باردار نیازمند مراقبت سلامت را مورد شناسایی قرار دادند.
وی تاکید کرد: فعالیت کمپین حامیان سلامت مادران باردار با قوت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه خواهد یافت و تلاش داریم با اجرای برنامه های مختلف شاهد مرگ هیچ مادر بارداری در استان نباشیم.