سیستان و بلوچستان می تواند به هدف ایرانگردی و جهانگردی تبدیل شود

استاندار سیستان و بلوچستان از سیاه چادرها و ایستگاه های استقبال و اسکان مسافرین نوروزی از نزدیک بازدید و روند خدمت رسانی و استقبال از مسافرین نوروزی را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، سید دانیال محبی در حاشیه این بازدیدها گفت: استان سیستان و بلوچستان با طیفی وسیع از تنوع انسانی و طبیعی و جذابیتهایی منحصر بفرد و تکثر قابلیتهای توریستی می تواند به قطب گردشگری و نقطه هدف ایرانگردی و جهانگردی تبدیل شود که در این راستا با انسجام عمل و برنامه ریزی بلند مدت و دوراندیشانه می توان به اهداف ابعاد اجتماعی و اقتصادی گردشگری نیل پیدا کرد و هم بسترساز تعمیق روابط فرهنگی و تقویت خرده فرهنگهای بومی و محلی گردید .

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان با شهرت و باوری عمیق به میزبانی و مهمان نوازی مسیرهای تردد مسافرین را مزین به سیاه چادرها و استراحتگاه های موقتی با فضاهایی سنتی و خلاقانه و اجرای برنامه های بومی و محلی در کنار انواع پذیرایی های محلی نموده اند که در این راستا تمامی دستگاه ها به خوبی توانسته اند به وظایف خود عمل نمایند که همین عامل  در کنار مولفه های دیگر میزبانی و نظم در امور میتواند معمار نگرشها و خاطرات مثبت و زیبایی برای هموطنانمان در ایام مسافرتهای نوروزی باشد.

رییس ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان اظهار کرد: حضور داوطلبانه جوانان  در همراهی با ستادهای تسهیلات نوروزی در سیاه چادرهای بین جاده ای به عنوان راهنما و همیار، یک ‌سرمایه اجتماعی است که ریشه در فرهنگ غنی ، نگرش هوشمندانه ، غنای احساس و عاطفه در میان جوانان و سایر اقشار و اقوام سیستان و بلوچستان دارد که جا دارد از تک تک این عزیزان تقدیر و به همتشان دستمریزاد و خدا قوت گفت .

محبی با اشاره به رشد حضور گردشگران و مسافرین در استان سیستان و بلوچستان نسبت به گذشته گفت: الحمدلله مردم استان نشان داده اند در میزبانی و مهمان نوازی بی نظیرند و در بعد اداری و سازمانی ضمن تقدیر از دستگاه های فعال در این زمینه ،  تمامی دستگاه ها موظف به کیفی سازی ارایه خدمات و بهره مندی از تمامی ظرفیتهای استان در این ایام برای خدمت به هنوطنانمان هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهمان نوازی از ویژگی های ممتاز مردم سیستان و بلوچستان بوده که در ایام نوروز به خوبی متجلی می شود.

وی افزود: سیاه چادر نماد عشایر است و عشایر مظهر غیرت، مردانگی، مهربانی و مهمان نوازی هستند.

محبی ادامه داد: نمایش فرهنگ غنی و آداب و رسوم مردم بلوچ در سیاه چادرهای فرهنگی جلوه‌های زیبای مهمان نوازی مردم استان را نشان می دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: بسیار جای خوشحالی دارد که مردم این استان و بویژه شهرستان خاش با فراهم کردن امکانات لازم به مسافران نوروزی خدمات می دهند و قطعا این خدمت شایسته مردم استان به مهمانان در ذهن ها ماندگار شده و لحظات بسیاری از حضور ارزشمند مسافران را در خاش وگو استان به ثبت می رساند.

اینکه مردم استان برای جذب گردشگران و خدمت کردن شایسته به مردم از جیب خود هزینه می کنند کاری بسیار ارزشمند و ستودنی است.