نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل اشتغال بلوچستان وضعیت نابسامانی دارد، گفت: دولت نتوانسته در سالیان اخیر سرمایه‌گذاری مناسبی برای اشتغال مولد در جنوب سیستان و بلوچستان انجام دهد.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک  محمد نعیم امینی فرد امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: تأکید ما بر توازن منطقه‌ای بوده و نظام نیز نگاه برابری به تمام اقوام دارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مسائل اشتغال بلوچستان وضعیت نابسامانی دارد، افزود: دولت نتوانسته در سالیان اخیر سرمایه‌گذاری مناسبی برای اشتغال مولد در جنوب سیستان و بلوچستان انجام دهد.

وی با ابراز خرسندی از پیگیری مسئولان برای برطرف کردن مشکلات ناشی از خشکسالی در شمال استان، گفت: در جنوب سیستان و بلوچستان نیز چندین سال است که با خشکسالی مواجه هستیم اما حساسیت‌ها نسبت به خشکسالی بلوچستان به دلیل مزمن بودن و کهنه بودن آن کم شده است.

امینی فرد ادامه داد: از استاندار می‌خواهیم که پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات ناشی از خشکسالی در شمال و جنوب استان را انجام دهد.نمایندگان مردم در مجلس نیز در این مسیر همراه مسئولان خواهند بود و کمک می‌کنند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری عنوان کرد: نمایندگان در جهت عزل و نصب مدیران هیچ تلاشی نداشته‌اند مگر در زمانی که از آن‌ها نظر خواسته می‌شود و نظرشان را اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نقش نمایندگان یک وظیفه نظارتی است، در ادامه افزود: سال ۹۶ سالی با خاطرات خوب و تلخ به پایان رسید که انتخابات سال گذشته که مردم ما توانستند مشارکت بالایی را در آن نشان بدهند و فارغ از سلیقه‌های سیاسی حضور یافتند از خاطرات شیرین این سال است که برای استان ما یک برند بود.

امینی فرد با بیان اینکه دولت حتماً این اقبال عمومی مردم استان را به نحو شایسته‌ای قدردانی بکند، ادامه داد: دولت امکانات و حمایت بیشتری به مردم استان داشته باشد این حمایت در شرایطی است که استان دچار خشکسالی و مشکلات زیرساختی زیادی است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه به مشکلات دولت آگاهی داریم، گفت: در جریان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس تلاش کردیم از ظرفیت‌های بودجه‌ای برای ایجاد تحول در استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سازوکارهای اصل ۴۴ مانع از دخالت مستقیم دولت در سرمایه‌گذاری در استان است که با استفاده از سازوکار بودجه‌ای که در سال ۹۷ پررنگ‌تر دیده شده، سعی شد بخش خصوصی حضور پررنگ‌تری در این سال در استان داشته باشد.

امینی فرد در ادامه با اشاره به تغییر استاندار در شش ماهه پایانی سال گذشته، گفت: از استاندار قبلی تشکر می‌شود و ضمن تبریک به استاندار جدی، برای وی آرزوی موفقیت داریم.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری به موفقیت‌های علمی سال گذشته اشاره کرد و افزود: موفقیت‌های خوبی در دانش و تولید دانش داشته‌ایم ولی در کاربردی کردن این دانش مشکلاتی داشته‌ایم.