نگاه بلند استاندار سیستان و بلوچستان در حمایت از نخبگان و جوانان استان/یادداشت
مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک/یادداشت-محمدامین میربلوچزهی

استاندار سیستان و بلوچستان برای توسعه استان نگاهی ویژه به جوانان و نخبگان داشته و قطعا با ادامه این روند به شکوفایی و بارور کردن استعدادها و اعتمادسازی و نخبه پروری و از همه مهمتر شایسته سالاری کمک می کنند.
مهندس محبی با اندیشه ای بلند و با هوشمندی و ظرافت هر چه تمام تر در تلاش هستند که بهترین ها و لایق ترین ها برای خدمت به مردم استان سیستان و بلوچستان به کار گرفته شوند.
حمایت از افرادی پرتوان و دلسوز که به دور از نگاه قومی و جناحی و حزبی هستند، قطعا استان را از حاشیه ها دور می سازد و نشاط و امید را به جامعه هدیه می کند.
برگزیدن یک فرد توانمند مانند سید محسن کالوندی به عنوان مدیرکل دفتر حوزه استاندار و اعتماد کردن استاندار به وی جهت واگذار کردن مسئولیت یک معاونت مهم استانداری در نوع خودش کاری مهم و شایسته تقدیر است.
آنچه که در مدت روی کار آمدن استاندار سیستان و بلوچستان در دولت دوازدهم مشاهده کرده ایم، نکته سنجی و نگاه موشکافانه و همراه با صبر و تحمل و نیز شناخت از ظرفیت ها و کمک به بارور کردن استعدادها بوده که ناشی از هوش بالای جناب مهندس محبی است که امیدواریم همه اقشار جامعه اعم از علما و مدیران و نخبگان و جوانان پای کار بیایند و به استاندار محترم برای توسعه استان یاری برسانند.
یکی از ویژگی های مهم مهندس محبی استاندار محترم و محبوب سیستان و بلوچستان بدون حاشیه کار کردن و ضد البته مشاوره گرفتن از افراد نخبه و تاثیر گذار استان بوده که با سنجش مسائل برای رفع مشکلات استان و نیز به کار گیری فرمانداران و بخشداران و سایر مدیران تصمیم گیری می کنند.
برای تغییر دادن شرایط و مقابله با مشکلات و معضلات از آستانه تحمل بالایی برخوردار هستند و در تغییر مدیران عجله نمی کنند و بلکه با بررسی اوضاع و با هوشمندی بالایی جهت حل مسائل اقدام می نمایند، که این امر در نوع خودش بی نظیر و ارزشمند است.
امید می رود با حمایت از استاندار محترم بتوانیم بخش بزرگی از مشکلات استان را کاهش بدهیم و آن طور که باید و شاید در رفع معضلات تاثیرگذار باشیم.