طی حکمی از سوی سید پرویز فتاح امروز با حضور  قائم مقام کمیته امداد کشور،سید مهدی عبادی به عنوان مدیر کل جدید کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان منصوب شد.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک  بنقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد  امروز با حضور قائم مقام و مشاور رئیس کمیته امداد کشور  ، مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات، مدیران و روئسا، مدیران شهرستان ها و مسئولان استانی و محلی مراسم معارفه مدیر کل جدید کمیته امداد  در شهرستان زاهدان برگزار شد.

سید امیر منصور برقعی، قائم مقام کمیته امداد کشور  در این مراسم با اشاره به نقش کمیته امداد به عنوان نقطه کانونی برای ترویج فرهنگ خیر و احسان در سطح جامعه گفت:یکی از اعمال نیکو در دین اسلام احسان و نیکوکاری و صدقه دادن است به نحوی که این نهاد با خشوع قلب ها در برابر حقیقت و گرایش به خیر و احسان یک اقدام شگفت انگیز برای کمک به انسان های ضعیف و ناتوان را دنبال کرده است.

وی با اشاره به افزایش مشارکت های مردمی افزود:حاصل کسب رتبه های بالا کمیته امداد در زمینه جمع آوری کمک های مردمی مانند صدقات سوق دادن قلب انسان های پاک و معتقد به اصول دینی و آثار و برکات این مهم در زندگی آنها است.

وی  با بیان اینکه راهبرد اصلی این نهاد بازسازی خانوارهای تحت حمایت است،افزود:در این میان خدماتی مانند تسهیلات اشتغال، کمک موردی، ساخت مسکن، بهداشت، درمان و جهیزیه به مددجویان تحت حمایت ارائه می شود.

قائم مقام کمیته امداد گفت: خانوارهای نیازمند که توان امور معیشتی زندگی را ندارند باعث مراجعات به این نهاد شده که بسته به عواملی چون فقدان سرپرست، ازکارافتادگی سرپرست، معلولیت و بیماری پس از طی فرآیند شناسایی برحسب نوع نیازمندی برای حل مشکل آنها اقدام خواهد شد.

در پایان این جلسه سید مهدی عبادی به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد استان منصوب و از  اقدامات رضا شهرکی مدیر کل اسبق این نهاد  تقدیر بعمل آمد.