۷۹ هزار راس دام برای ذبح در عید قربان پیش بینی شده است

 مدیر کل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ۷۹ هزار و ۷۵۰ راس دام سبک عشایر این استان به مناسبت عید سعید قربان وارد بازار مصرف برای ذبح می شوند.

حمید طوقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۷۵۰ راس از این دام ها توسط تشکل های عشایری و ۶۸ هزار راس نیز توسط خود عشایر ویژه این ایام تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: این دام ها با هدف حمایت از دامداران عشایر، کوتاه کردن دست واسطه ها و توزیع دام سالم به بازار مصرف عرضه می شود.
طوقی افزود: عرضه این دام ها از ۲ روز آینده در جاده کرمان به زاهدان آغاز می شود.
وی بیان کرد: عشایر سیستان و بلوچستان با جمعیت بیش از ۱۹ هزار خانواری دارای ۹۰۰ هزار راس دام هستند که از ۶۰ درصد مراتع این استان بهره برداری می کنند.
مدیر کل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین عشایر این استان سالانه سه هزار و ۴۰۰ تن تولیدات گوشتی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن شیر و ۱۷ هزار متر صنایع دستی به بازار مصرف عرضه می کنند.
وی تصریح کرد: ۴۴ کانون خودجوش و ۳۸ کانون توسعه عشایری در سیستان و بلوچستان فعال است که بیشترین جمعیت عشایری این استان به شهرستان خاش اختصاص دارد.
طوقی گفت: سیستان و بلوچستان رتبه چهارم کشور را از نظر جمعیت عشایری به خود اختصاص داده به طوری که عشایر در ۱۷ شهرستان این استان سکونت دارند.