مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶٫۶ درصد زنان سرپرست خانوار کشور معادل ۵۸ هزار زن در این استان مسئولیت زندگی را به دوش می کشند.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک  فاطمه فاضلی با تبریک ۲۵ ذی الحجه روز خانواده اسلامی اظهار داشت: خانواده نقش بسیار مهمی در سازندگی و ساخت یک اجتماع سالم دارد و از این رو ضروریست به چالش های پیش روی خانواده ها به صورت تخصصی پرداخته شود.‌
وی تصریح کرد: نهاد خانواده در جهان اسلام، ایران اسلامی و در میان مردم شریف سیستان و بلوچستان از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و خوشبختانه در این استان آیین و رسوم و عرف به استحکام این نهاد کمک می کند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پایین ترین آمار طلاق کشور در سیستان و بلوچستان و آمار ناچیز خشونت علیه زنان در استان فرصت خوبی است تا برای سلامت جامعه از ویژگی های مثبت استان نهایت بهره را ببریم.
وی ادامه داد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان با همکاری و هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های اجرایی در راستای توانمند سازی زنان استان تلاش می کند و خوشبختانه تمامی جامعه اعم از مسئولین و مردم به اهمیت نقش زنان در خانواده پی برده اند و از هیچ گونه همیاری دریغ نمی کنند.
فاضلی تصریح کرد: ۱۶٫۶ درصد از زنان سرپرست خانوار کشور معادل ۵۸ هزار نفر در سیستان و بلوچستان حضور دارند که دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در زمینه آگاه سازی و آموزش به زنان و همچنین ارائه تسهیلات مالی و تلاش برای اشتغال زایی آنان اقدام کرده است.
وی با بیان اینکه آمار نگران کننده زنان بدسرپرست سیستان و بلوچستان باید بیشتر مورد تحلیل قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت خود جامعه برای توانمند سازی زنان بهره برد که تحقق این امر بستگی به میزان اعتمادی است که جامعه به زنان دارد.

**خانواده شاد سلامت جامعه را تضمین می کند
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جامعه و مسئولان و نهادهای مردمی موظف‌ هستند در قبال تضمین سلامت و شادی خانواده بکوشند‌.
وی خاطر نشان کرد: خانواده های ما احتیاج به شادی، آرامش و محیطی سرشار از مهربانی دارند و دستگاه های اجرایی موظفند در فراهم کردن محیطی شاد برای آنان فعالیت کنند.‌
فاضلی با بیان اینکه شاد بودن در جوامع مختلف تعریف متفاوتی دارد، گفت: در جامعه ما شادی و لذت در نورانیت، معنویت، روشنفکری و زندگی در فضای محبت و صمیمیت تعریف می شود.
وی ادامه داد: خانواده یک اجتماع کوچک است که زنان ایفا گر نقشی مهم و سازنده در آن هستند و در واقع ستون استواری برای تکیه دیگر افراد این اجتماع محسوب می شوند بنابراین اگر به زنان جامعه بها داده شود آن جامعه شکوفا خواهد شد.
فاضلی با بیان اینکه مادران موفق پویایی نسل جدید را تضمین می کنند، افزود: اگر همه ما وظایف انسانی خود را در محدوده احکام الهی بشناسیم و به آن عمل کنیم به طور قطع خانواده ای شاد، ایمن وسالم خواهیم داشت که در این صورت می توانیم اجتماعی متشکل از خانواده های شادمان و سالم بسازیم و به جامعه ای نمونه تبدیل شویم.
وی با تاکید بر الگوبرداری از زندگی ائمه (ع) و پیامبر اکرم (ص) افزود: رجوع به زندگی ائمه اطهار (ع) و نظر مراجع و متخصصان شرع در زندگی خانوادگی سبب می شود تا هم در خانواده و هم در اجتماع میزان مشکلات کاهش یابد.