خاش جزو ۲۰شهر کاندیدای پایتخت کتاب ایران قرار گرفت

خاش به عنوان تنها نماینده سیستان و بلوچستان موفق شد به بیست شهر اول انتخابی پنجمین دوره پایتخت کتاب ایران راه یابد .

در همین خصوص تیمور کرد زابلی نماینده خاش در این دوره در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بیرک گفت : در پنجمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران از بین ۱۷۲ شهر از سرتاسر استان‌‌های کشور ، ۲۰ شهر از جمله خاش به عنوان شهرهای راه یافته به مرحله نهایی این دوره انتخاب شدند .

وی افزود : در صورتی که طرح اینجانب موفق به کسب مقام اول این دوره شود ، خاش به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۸ انتخاب خواهد شد .

کرد زابلی با بیان ضرورت و مهم دانستن انتخاب شهر خاش به عنوان پایتخت کتاب ایران افزود : در صورت انتخاب خاش وتخصیص اعتبار تخصصی ، این مهم میتواند موجب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و از بین رفتن نگاه های منفی به استان سیستان و بلوچستان شود .

وی تصریح کرد : ورود به مرحله پایانی در میان کلانشهرها و شهرهایی با اعتبارات قابل توجه و عقبه و نخبگان دانشگاهی و فرهنگی و انجام رقابت با آنان جای مباهات و شادمانی دارد ، چرا که خاش و دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان به سبب دور بودن از مرکز متحمل محرومیت هایی بوده اند .

به گزارش پایگاه خبری بیرک ؛ خاش از سیستان وبلوچستان، مهابادو ارومیه از استان آذربایجان غربی، شهر ری از استان تهران، خورموج و برازجان از استان بوشهر ، دزفول و رامهرمز از استان خوزستان، سبزوار از استان خراسان رضوی، خرم‌آباد از استان لرستان، رفسنجان، بم، سیرجان از استان کرمان، اسلام‌آباد غرب از استان کرمانشاه، شیراز ، اوز و صدرا از استان فارس، بابل شاز استان مازندران، ابرکوه و یزد از استان یزد ، بیست شهر راه یافته به مرحله نهایی می باشند .